۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۵۱
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85134685
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بندرانزلی میزبان نخستین جشنواره ورزش‌های دریایی شمال ایران بود

رشت- ایرنا- نخستین جشنواره ورزش‌های دریایی شمال ایران عصر امروز در اسکله گردشگری مجتمع بندری انزلی با حضور ورزشکارانی از استانهای گیلان، مازندران و گلستان برگزار شد.

سرپرست هیأت ورزش‌های دریایی و ساحلی گیلان روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری این‌جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: در نخستین جشنواره ورزش‌های دریایی شمال ایران ۱۰ فروند جت اسکی، ۱۵ نفر در رشته اسکی روی آب، سه فروند قایق تندرو و پنج پاراموتور شرکت داشتند.

امین جلائی افزود: این جشنواره با مشارکت استانداری گیلان، اداره کل بنادر ودریانوردی، اداره کل ورزش و جوانان، معاونت تربیت بدنی سپاه قدس گیلان برگزار شد و کمیته‌های ورزشی جت اسکی و جت بت، موج سواری، اسکی روی آب، ماهیگیری و کمیته ورزش‌های هوایی شرکت داشتند.

وی ارزش تجهیزات شرکت کننده در این جشنواره را ۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: باتوجه به اینکه کمیته ماهیگیری هیات ورزشهای دریایی جمعیتی ۳۰ هزار نفری را تشکیل می‌دهد و رشته مهیج و پرطرفداری در استان گیلان محسوب می شود به زودی شاهد رویدادی با عنوان ماهیگیری خانوادگی در استخر لاهیجان خواهیم بود. ‌
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت استفاده از ظرفیت دریاها و تبدیل آن به فرهنگ‌عمومی، اظهار کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در راستایی تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب و ایجاد نشاط در جامعه می‌باشد و در توسعه صنعت گردشگری ورزشی استان گیلان موثر خواهد بود.
جلائی تصریح کرد: فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی کشور تازه تاسیس بوده و ۶ ماه از شروع به کار آن می‌گذرد و این هیات در استان گیلان نیز در سه ماه اخیر فعال شده است و اینک تمامی ۱۷ شهرستان استان گیلان دارای هیات می‌باشد.
سرپرست ورزش های هیات ورزش های دریایی و ساحلی استان گیلان اظهار کرد: در ۱۰ شهرستان دارای ساحل کمیته‌ها در بخش‌های مختلف فعال هستند و در هفت شهرستان دیگر نیز با توجه به اینکه ساحل ندارند کمیته‌های ماهیگیری تشکیل شده است.

در آغاز برنامه کمیته ورزش‌های هوایی در محدوده اسکله با پاراموتور به پرواز درآمدند و پرچم‌پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآوردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha