دوره آموزشی زبان فارسی در پنج شهر روسیه برگزار شد

مسکو- ایرنا- پانزدهمین دوره آموزش زبان فارسی به اتباع کشور روسیه در مسکو، اورال، کازان، ساراتوف و اوستیای شمالی این کشور برگزار شد که به گفته رایزن فرهنگی ایران با آموزش افزون بر ۱۲۰ نفر در دوره های مقدماتی، میانی و پشرفته همراه بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو پنجشنبه در آیین اختتامیه این دوره آموزشی که در مسکو برگزار شد، گفت: توسعه همه‌جانبه روابط ایران و روسیه در گرو تقویت شناخت دو ملت است
کاظم جلالی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع علاقه‌مندان به زبان، فرهنگ و تمدن ایران، پیشرفت خوب فارسی‌آموزان را وابسته به شیرینی این زبان دانست.
وی اظهار داشت؛ ایران و روسیه به عنوان دو کشور همسایه که روابط روبه رشدی را تجربه می‌کنند، می‌بایست شناخت بیشتری از یکدیگر داشته باشند و این ارتقای شناخت، بی‌شک از دریچه فرهنگ و زبان قابل تحقق است.
سفیر ایران در مسکو خطاب به فارسی‌آموزان روس گفت: شما با یادگیری زبان فارسی می‌توانید نقش موثری در این باره ایفا کنید و پیونددهندگان دو ملت ایران و روسیه باشید.

افزون بر ۱۲۰ نفر در پنج شهر روسیه، فارسی آموختند

مسعود احمدوند رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و نماینده بنیاد سعدی در روسیه نیز در این آیین ضمن معرفی فارسی‌آموزان دوره‌های مختلف، در ارتباط با پیشینه تدریس زبان فارسی در رایزنی فرهنگی و حمایت از اتاق‌های ایران در ۱۹ دانشگاه در روسیه و همچنین برپایی چهار دوره آموزش زبان با حمایت بنیاد سعدی در دانشگاه‌های فدرال اورال، فدرال کازان، دولتی ساراتوف و دولتی اوستیای شمالی توضیحاتی ارائه کرد.
وی از علاقه فارسی‌آموزان به یادگیری زبان فارسی و پیشرفت قابل ملاحظه آنان پس از گذشت چند ماه سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که با توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور، تمایل و علاقه برای یادگیری زبان فارسی میان مردم روسیه افزایش یافته و دو عرصه اقتصاد و فرهنگ در راستای یکدیگر گسترش یابند.
در این مراسم که برخی اساتید زبان فارسی دانشگاه‌های روسیه نیز شرکت داشتند، فارسی‌آموزان دوره‌های مقدماتی، میانی و پیشرفته گواهی پایان دوره خود را از سفیر ایران در روسیه دریافت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha