۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۱۴
کد خبر: 85134739
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

استاندار: وقوع سیل در استان سمنان خسارت جانی نداشت

۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۱۴
کد خبر: 85134739
استاندار: وقوع سیل در استان سمنان خسارت جانی نداشت

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان با اشاره به آماده‌باش نیروهای امدادی و دستگاه‌های اجرایی با توجه به هشدار قرمز هواشناسی، گفت: وقوع سیل در شهرستان‌های گرمسار و آرادان خسارت جانی نداشت.

سیدمحمدرضا هاشمی شامگاه پنجشنبه در حاشیه مدیریت میدانی و استقرار در گرمسار با توجه به هشدار قرمز هواشناسی به دلیل شرایط نامساعد جوی و احتمال وقوع سیل و طوفان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستگاه‌های اجرایی مختلف مانند جهاد کشاورزی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، امور عشایری، پلیس راه، فرمانداری‌ها و دهیاران در آماده‌باش هستند.

وی بیان کرد: تمهیدات لازم برای مدیریت بحران در صورت وقوع حوادث احتمالی ناشی از سیلاب اندیشیده شده است.

استاندار سمنان با اشاره به قرارگیری گرمسار و آرادان در مسیر ترانزیتی تهران- مشهد، گفت: برنامه‌ریزی لازم برای اسکان مسافران در صورت مسدود شدن مسیر به دلیل وقوع سیل انجام شد.

وی تصریح کرد: با اعلام هشدار قرمز هواشناسی به دلیل شرایط نامساعد جوی در استان سمنان و به ویژه در غرب استان در شهرستان‌های گرمسار و آرادان، جلسه مدیریت بحران استان تشکیل و دستورهای لازم ابلاغ شد.

استاندار: وقوع سیل در استان سمنان خسارت جانی نداشت

هاشمی یادآور شد: جلسه مدیریت بحران در شهرستان‌های گرمسار و آرادان نیز با توجه به هشدار هواشناسی با حضور بنده تشکیل و تمهیدات لازم اندیشیده شد.

وی اظهار کرد: قرار داشتن در فصل بهار، تعطیلات آخر هفته و حضور مردم در مناطق روستایی و گردشگری از دیگر عوامل نگرانی از وقوع سیل و خطرات جانی بود که اطلاع‌رسانی در این زمینه انجام شد و تمام دستگاه‌های اجرایی و امدادی به حالت آماده‌باش درآمدند که خوشبختانه تا این لحظه خسارت جانی گزارش نشده است.

استاندار سمنان تصریح کرد: عصر امروز، وزش باد با سرعت ۷۵ کیلومتر بر ساعت در شهرستان‌های گرمسار و آرادان ثبت و در شهرستان شاهرود نیز بارش تگرگ گزارش شد.

رضا خانی فرماندار گرمسار نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: ۲ روستای بن‌کوه و ایستگاه بن‌کوه در این شهرستان در مسیر طغیان رودخانه به دلیل وقوع سیل قرار دارند که با همراهی نیروهای امدادی حادثه‌ای پیش نیامد و خسارت جانی نداشتیم.

وی افزود: اکنون بخشی از رودخانه حبله رود در شهرستان گرمسار استان سمنان طغیان کرده اما با تمهیدات صورت گرفته و همراهی نیروهای امدادی شرایط در دست کنترل است.

این مسوول خاطر نشان کرد: نیروهای امدادی در حالت آماده باش هستند تا در صورت شدت وقوع سیل امدادرسانی کنند.

فرماندار گرمسار گفت: برآورد خسارت مالی در دست بررسی است و پس از جمع‌بندی اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از ساعاتی پیش طغیان رودخانه حبله‌رود در بالادست در محدوده استان تهران آغاز شد و از لحظاتی پیش به سمت گرمسار در استان سمنان سرازیر شده است.

شهرستان‌های گرمسار و آرادان در غرب استان سمنان و در همسایگی استان تهران قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha