۵۰۰ میلیارد ریال برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های  هیر اردبیل اختصاص یافت

اردبیل - ایرنا - نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه و آبادانی بخش هیر اردبیل مورد توجه قرار گرفته و  امسال برای تکمیل زیرساخت‌ها و توسعه این بخش ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اختصاص این اعتبارات، طرح‌های قابل توجهی در بخش هیر تعریف شده که مسئولان و مدیران دستگاه‌های مربوطه باید در سریع‌ترین زمان ممکن این طرح‌ها را اجرایی کنند.

وی اظها کرد: علاوه بر این اعتبارات، ۱۰۰ میلیارد ریال هم به شهرداری هیر اختصاص داده شد تا این اعتبارات برای توسعه شهر هزینه شود.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه برای ساماندهی جاده هیر و گرجان نیز ۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است ، ادامه داد: برای زیرسازی و آسفالت جاده‌های تعدادی از روستاهای بخش هیر اعتبارات لازم اختصاص یافته تا عملیات اجرایی این طرح‌ها با هدف توسعه و آبادانی این روستاها شروع شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: بخش هیر ظرفیت بسیار بالایی در حوزه گردشگری و کشاورزی دارد و تکمیل زیرساخت‌ها دراین بخش باید در اولویت باشد.

۵۰۰ میلیارد ریال برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های  هیر اردبیل اختصاص یافت

وی با اشاره به تحقق شعار "مهار تورم و رشد تولید" در کشور گفت: مقام معظم رهبری با تدبیری شایسته ۲ هدف مهم مسئولان را در "مهار تورم و رشد تولید" مورد تاکید قرار دادند که برنامه‌ریزی در هر ۲ حوزه می‌تواند نتیجه و خروجی مطلوبی را در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور به همراه داشته باشد.

وی اظهار کرد: در سال‌جاری به دور از شعارزدگی، دولت و مجلس باید دست به دست هم دهند تا با وجود شرایط تحریم اقتصادی غرب، زمینه و بستر شکوفایی تولید را در عرصه‌های مختلف فراهم کرده و با هدایت سرمایه‌های مردم و منابع موجود در کشور حمایت جدی را از تولید و فضای کسب و کار انجام داده و در نقطه مقابل به کاهش تورم نیز کمک کنند.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر طرح موضوعاتی از جمله رونق و جهش تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها و همچنین بها دادن به موضوع دانش‌بنیان‌ها فرصتی مناسب به وجود آورده تا ما بتوانیم بیش از گذشته در حوزه رشد تولید کمک‌های مؤثری را انجام داده و جلوی دلالی‌ها و رشد قاچاق را در کشور گرفته و به نوعی حمایت از تولیدکننده واقعی را مورد توجه قرار دهیم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: امسال باید در گام نخست مهار تورم و در کنار آن رشد تولید جزو مؤلفه‌های اصلی برنامه دولتمردان و مسئولان امر قرار گرفته و فضا و بستر حمایت از تولید داخلی و تقویت صادرات نیز به شکل منسجم فراهم آید.

شهر هیر در قسمت جنوبی شهرستان اردبیل قرار دارد. این شهر در مسیر جاده اردبیل ، خلخال واقع شده است.

در سال ۹۸ نخستین پل معلق تمام شیشه‌ای قوسی شکل ایران همزمان با سفر رییس‌جمهوری به استان اردبیل در شهر هیر افتتاح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha