شبکه های معاند بدنبال تزریق فرهنگ غرب در جامعه ما هستند

کرج – ایرنا – دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به اینکه فرهنگ غربی، از شبکه های معاند به جامعه ما تزریق می شود، گفت: مردم ما از دستگاه های مسوول انتظار دارند با هنجارشکنی ها برخورد شود.

«سعید جابری انصاری» شامگاه پنجشنبه در جمع فعالان فرهنگی استان البرز افزود: اگر در یک جامعه فقط از بانوان انتظار داشت که رعایت حجاب و عفاف را مدنظر قرار دهند و مردان به حال خود رها شوند آن جامعه نمی تواند در موضوع حجاب و عفاف موفق عمل کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: تجربه نشان داده در طول تاریخ هرگاه مردان جامعه‌ای برای عفت، حیا و حجاب ارزش قائل بوده‌اند زنان آن جامعه نیز مراعات بیشتری درباره حجاب و عفاف داشته اند.

وی تصریح کرد: بی شک در جامعه ای که به حجاب و عفاف هم از جانب بانوان و هم از جانب آقایان اهمیت داده می شود آن جامعه از بسیاری آسیب ها و معضلات اجتماعی مصون می ماند.

عفاف مردانه و افزایش امنیت اجتماعی

جابری انصاری گفت: یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای رعایت عفاف مردانه را ایجاد و افزایش امنیت اجتماعی در جامعه است و امنیت اجتماعی مبنای امنیت روانی و فرهنگی آحاد یک جامعه است.

وی افزود: رسانه‌ها و سایر ابزارهای فرهنگی و اجتماعی باید در خدمت اشاعه عفاف و حجاب قرار بگیرند، نقش الگوهای رفتاری و دستگاه های مرجع فرهنگی نیز در این زمینه غیر قابل انکار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه بسیاری از ما تصور می‌کنیم که حجاب و پوشش فقط مخصوص زنان است و با شنیدن کلمه «حجاب» ذهن ما به چادر منتقل می‌شود، گفت: اما اینطور نیست، آقایان هم ‌باید در پوشش خود باید و نبایدهایی را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: باید حواسمان باشد که گره خوردن واژه حجاب با نام زنان، نباید عاملی شود که از پوشش مردان جامعه غفلت کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha