نائب رئیس مجلس: بخش بهداشت و درمان کشور بعد از انقلاب متحول شده است

کرمانشاه-ایرنا- نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه چشمگیر بخش بهداشت و درمان کشور بعد از انقلاب، گفت: اینکه بیماری برای درمان به خارج از کشور اعزام نمی شود افتخار بزرگی برای ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرضا مصری روز جمعه در دومین نشست هم اندیشی روسای سازمان های نظام پزشکی کشور در هتل پارسیان کرمانشاه از جامعه پزشکی کشور به عنوان یکی از پرافتخارترین جوامع ایران نام برد و افزود: در حال حاضر ۱۴۰ هزار پزشک در کشور داریم که قبل از انقلاب این رقم ۱۴ هزار نفر بود که ۶ هزار نفر از آنها خارجی بودند.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب پزشکان خارجی کار بهداشت و درمان مردم ایران را انجام می دادند، گفت: اکنون نه تنها نیازی به پزشک خارجی در کشور نداریم بلکه نیاز به اعزام بیمار برای مداوا به خارج از کشور نیز نداریم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه مقایسه وضعیت کنونی بخش بهداشت و درمان کشور با قبل از انقلاب گفت: قبل از انقلاب تنها ۵۹۰ پزشک زن در کشور داشتیم که این رقم اکنون به ۳۰ هزار نفر رسیده است و این دستاورد بزرگی است.

مصری دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش های مختلف را چشمگیر دانست و افزود: درصد باسوادی جامعه اکنون با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و باید شکرگزار این همه دستاورد باشیم.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش با تاکید بر اهمیت کاهش هزینه های درمان مردم گفت: در برنامه هفتم باید توجه جدی به بخش بهداشت و درمان و سلامت کشور شود.

مصری افزود: برنامه هفتم توسعه باید نقطه عطف ۶ برنامه قبلی باشد و باید در حوزه بهداشت و درمان این برنامه به قدری مفید و پاسخگو باشد که در برنامه های بعدی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی تمام تلاش مجلس شورای اسلامی را کمک به کاهش هزینه های درمان مردم و توسعه و پیشرفت بخش بهداشت و درمان و سلامت کشور دانست و گفت: تفرقه های پزشکی باید براساس سرانه تعریف شود و باید آیتم هایی را کنار هم بگذاریم تا مردم و سازمان های بیمه گر توان پرداخت این هزینه ها را داشته باشند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه نظام درهم تنیده سلامت باید تکلیف خودش را مشخص کند، گفت: بخش کوچکی از حوزه سلامت باید حاکمیتی باشد و مابقی بین بخش دولتی و خصوصی تقسیم شود تا امورات تسهیل شود.

در این نشست روسای سازمان نظام پزشکی کشور به همراه رییس و معاونین این سازمان و استاندار کرمانشاه حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha