۱۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 85134973
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی برای مناطق شمال و شرق اصفهان "هشدار زرد" صادر کرد

اصفهان- ایرنا- هواشناسی اصفهان نسبت به احتمال تگرگ و وقوع صاعقه و تندباد لحظه ای از بعدازظهر جمعه ۱۹ خرداد در مناطق شمال و شرق این استان هشدار "سطح زرد" صادر کرد.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان، هشدار سطح زرد برای ناپایداری های همرفتی از بعد از ظهر امروز جمعه تا یکشنبه ۲۱ خرداد صادر کرد.

بر اساس هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی استان اصفهان، نوع مخاطره، رگبار باران بهاری گاهی با رعدوبرق، احتمال تگرگ، وقوع صاعقه، تندباد لحظه ای و خیزش گرد و خاک است.
منطقه اثر این مخاطره ها، مناطق شمال و شرق استان بویژه مناطق کوهستانی در کاشان، آران و بیدگل، نطنز، بادرود، میمه، اردستان، خوروبیابانک، نایین، انارک، چوپانان، مهاباد و خوانسار اعلام شده است.
طبق این هشدار هواشناسی، احتمال لغزندگی سطح جاده ها، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه های فصلی، کاهش دید در جاده ها، احتمال اختلال در راه‌های روستایی به واسطه رگبارباران و خسارت به سازه های موقت از جمله داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد.

همچنین به مردم درباره احتیاط در سفرهای برون و درون شهری، اجتناب مطلق از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها توصیه شده است.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

به گزارش ایرنا، بعدازظهر و شامگاه پنجشنبه ۱۸ خرداد نیز نقاط مختلفی از اُستان اصفهان به علت تشدید ناپایداری ‌های جوی و وقوع سیلاب ناگهانی ناشی از بارش شدید باران و تگرگ و وزش تندبادهای شدید شاهد وقوع تعدادی حوادث طبیعی بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha