ناوگروه رزمی ۸۶ نیروی دریایی پیام صلح و دوستی ایران را به دنیا منتقل کرد

کرج – ایرنا – معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات نداجا گفت: برای اولین بار در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران، ناوگروه رزمی ۸۶ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانست پیام صلح و دوستی ایران اسلامی را به تمام کشورها منتقل کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیردریادوم ستاد «محمدابراهیم اسماعیل درجانی» در سخنان پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با بیان اینکه فرزندان برومند ایران اسلامی در نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی از سال ۱۳۸۸ حضور مقتدرانه خود را در آب های آزاد آغاز کردند، افزود: این حضور مقتدرانه همزمان با حضور دزدان دریایی و تعرض آن ها به کشتی های تجاری ایران از دریای عمان و شمال اقیانوس هند آغاز شد.

وی با بیان اینکه این ماموریت ها به دریای سرخ و مدیترانه نیز کشانده شد، اظهار کرد: نیروی دریایی نیرویی سیاسی، بین المللی، علمی و نظامی است و نداجا برنامه بلندمدتی برای تحقق اوامر فرماندهی نداجا که اعم از ساخت شناورهای سنگین و تندرو است، آغاز کرد.

وی حضور مستقل و مقتدر نداجا در دریاهای آزاد را حضور مقتدرانه ای دانست که باید ادامه یابد و گفت: در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری و فرماندهی نداجا سفر کد ۳۶۰ نداجا از تاریخ ۱۰ مهرماه سال گذشته آغاز شد.

اسماعیل درجانی با اشاره به اینکه مقدمات این سفر با مطالعه و بررسی و استفاده از نرم افزار بومی شناسی آغاز شد، افزود: برای این سفر طولانی مدت انواع اقدامات همچون تامین تجهیزات و سامانه ارتباطاتی و پشتیبانی لازم را برای هشت ماه دریانوردی بدون نیاز به کناره گیری در کشور ها آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: برای این ماموریت طولانی مدت ناو بندر مکران و ناوشکن دنا با کد ۳۶۰ به استعداد ۳۳۷ نفر از جوانان دریادل و متخصص و تربیت یافته در مکتب جمهوری اسلامی ایران سفر خود را آغاز و برای اولین بار بیش از ۶۸ هزار کیلومتر را در آب های دنیا طی و در بندرهای مختلف پهلو گرفته و پیام صلح و دوستی ایران را منتقل کردند.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: دریانوردی پیوسته و بدون توقف این ناوگروه از بنادر مختلف همچون جاکارتا تا ریودوژانیرو بوده که بی نظیر است بطوریکه عبور از تنگه های مختلف و دریاهای مختلف را داشته است.

وی اضافه کرد: دریانوردی بدون توقف ۲ ماهه از جاکارتا تا ریودوژانیرو یک رکورد دریانوردی در تاریخ ایران از نظر مسافت و زمان است که به دست این دریادلان شکسته شد.

وی گفت: این ناوگروه پس از عبور از تنگه ماژلان مورد تحریم ناجوانمردانه آمریکا قرار گرفت ولی دیپلماسی کشور امکان بازدید ناوگروه از مناطق و بنادر مختلف را فراهم کرد ضمن اینکه گروه پزشکی متبحر و متخصص در این ناوگروه چندین عمل جراحی بر روی دریانوردان این ناوگروه را در طی این سفر هشت ماهه انجام داد.

اسماعیل درجانی به اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و تفریحی در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی در ناوگروه در طی این مدت اشاره کرد و افزود: در این هشت ماه ماموریت فرماندهی نداجا همچون پدری دلسوز بادیدار چهره به چهره و ارسال هدایا به فرزندان و همسران دریانوردان این ناوگروه همراه و همدل باخانواده ها بود.

وی به بخشی از دستاوردهای کد ۳۶۰ اشاره کرد اظهار کرد: لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور مقتدر و مستقل در آب های آزاد و افراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران در این آب ها، حضور در سواحل قاره آمریکا برای اولین بار و به تصویر کشیدن دستاورهای تکنولوژی و صنایع ناوشکن دنا از جمله این دستاوردها است.

وی پیمودن عرض سه اقیانوس اطلس، هند و آرام و عبور از تنگه ماژلان و اولین حضور مقتدرانه نیروی دریایی در اقیانوس وحشی آرام و اطلس با هدف افزایش اقتدار جمهوری اسلامی و نشان این اقتدار به رژیم صهیونیستی را از دیگر این دستاوردها برشمرد.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد:توسعه امنیت دریایی با حضور این ناگروه و توسعه و تقویت دیپلماسی دریایی با همکاری کشورهای دوست برای حمایت از منافع جمهوری اسلامی برای هدف توسعه تمدن دریایی جمهوری اسلامی ایران از دیگر دستاوردهای ناوگروه ۸۶ نداجا در سفر هشت ماهه خود است.

وی گفت: در طول ۴۴ سال فعالیت نیروی دریایی پس از پیروی انقلاب اسلامی در مجموع نیروی دریایی توانسته ضمن هم افزایی با نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با تلاش کارکنان ولایت مدار با تمام وجود در خدمت کشور بوده و ضمن حفاظت و تامین امنیت دریایی ایران در امنیت سیاسی، تجاری و زیست محیطی نیز تاثیر بگذادر و اقتدار نیروی دریایی را افزایش دهد و امنیت را برای ناوگان تجاری صیادی افزایش دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha