۱۱ طرح زیست محیطی در آذربایجان غربی به بهره برداری رسید

ارومیه - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: ۱۱ طرح زیست محیطی در استان در قالب ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا، پاسگاه‌های محیط بانی، دفاتر اداره و نمایندگی در شهرهای مختلف به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید شهند روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه این طرح‌ها با صرف ۵۶ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسیده است، افزود: پنج ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شهرستان‌های ماکو، پلدشت، شوط، پیرانشهر و اشنویه بخشی از این طرح‌هاست که با افتتاح و بهره برداری از آنها، تعداد شهرهای دارای ایستگاه سنجش آلودگی هوا در آذربایجان غربی به ۱۱ شهرستان افزایش یافت.

وی با اشاره به افتتاح پاسگاه‌های محیط‌بانی هم یادآور شد: با افتتاح ۲ پاسگاه محیط‌بانی در مناطق حفاظت شده تالاب نوروزلو و منطقه حفاظت شده مراکان (رودخانه ارس) تعداد این پاسگاه ها به ۲۴ پاسگاه رسید.

شهند اظهار کرد: سه نمایندگی اداره حفاظت محیط زیست نیز در شهرستان‌های تازه تاسیس باروق، چهاربرج و میرآباد افتتاح شد که با افتتاح آنها، تمامی شهرستان‌های آذربایجان غربی (۲۰ شهرستان) دارای اداره و نمایندگی حفاظت محیط زیست شدند.

به گفته وی، ایستگاه سنجش برخط آلایندگی شرکت کابی آلیاژ شهرستان شوط نیز از دیگر پروژه‌های افتتاح شده در هفته محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: ۳۰ پروژه زیست محیطی در سال جاری در زیستگاه‌های خشک، تالابی و مناطق تحت مدیریت این اداره کل با اعتبار تخصیصی بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

شهند اضافه کرد: تعمیر و تجهیز پاسگاه‌های محیط بانی در مناطق تحت مدیریت به ویژه پارک ملی دریاچه ارومیه، منطقه حفاظت شده مراکان، منطقه حفاظت شده میرآباد، پناهگاه حیات وحش و تالاب بین‌المللی کانی برازان مهاباد، منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو و تالاب سولدوز شهرستان نقده از مهمترین این پروژه‌ها است.

آذربایجان غربی دارای ۶۷۰ هزار منطقه حفاظت شده است که ۱۴۰ محیط بان وظیفه حفاظت از این مناطق را برعهده دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha