موفقیت دولت سیزدهم مرهون گره نزدن مسایل کشور با مذاکرات است

کرج – ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با بیان اینکه هرجا حرف از سازش و کوتاه آمدن از منافع ملی باشد رسوایی و بی آبرویی حتمی است، گفت: موفقیت دولت کنونی این است که مسایل کشور و روابطش با کشورهای دیگر را با مذاکرات گره نزند لذا آزادانه وارد می شود و به موقع اقدام می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «سید محمدمهدی حسینی همدانی» در پانصدمین خطبه های نماز جمعه خود در کرج گفت: در این پیچ تاریخی، آغاز جدید نظم در دنیا و منطقه اتفاق افتاده و نقش ایران در معادلات جهانی را چندبرابر کرده و به خصوص بعد از عادی شدن روابط با عربستان که این روابط اگر با مصر هم عادی شود مسایل فراوانی حل می شود.

وی افزود: بسیاری از اتفاقاتی که واقع می شود گاهی ولو اهمیت زیاد هم دارد ولی چون زیاد شده خیلی دیده نمی شود که از جمله این اتفاقات انتصاب نماینده ایران به عنوان نایب رییس مجمع عمومی سازمان ملل است که علیرغم تلاش امریکا و رژیم اسراییل که ایران در هیچکدام از این نهادها انتخاب نشود، محقق شد.

وی از دیگر این اتفاقات را انتخاب ایران برای ریاست مجمع انتخاباتی حقوق بشر سازمان ملل، عضویت ایران در کمیسیون پیشگیری از جرم و عدالت کیفری و همچنین کمیته برنامه و هماهنگی سازمان ملل متحد دانست که مهم است و حتما وجود ایران در این جایگاه ها به نفع ملت مستضعف جهان خواهد بود.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: اخیرا خروج امارات از ائتلاف دریایی آمریکا و ائتلاف جدید این کشور با ایران و عربستان با افول قدرت آمریکا و تحقیرهای پشت سرهم و بی اعتمادی ها نسبت به او همراه شده که این توقع می رفت.

وی اضافه کرد: ایران سال ها اعلام می کرد که امنیت خلیج فارس باید به دست کشورهای منطقه باشد و امروز کشورهای منطقه به خوبی می دانند بدون همراهی با ایران، منطقه امنیت پایدار نخواهد داشت و این همراهی ثمرات زیادی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تحولات موشکی ایران را دنیا می بییند و اگر عاقل باشند باید همپیمان و همراه شوند، گفت: زمانی یکی از رییس جمهورهای ایران می گفت نمی توانیم در مقابل قدرت های بزرگ کاری کنیم و وزیرش می گفت با زدن یک دکمه ما را زمین گیر می کنند ولی امروز به فضل الهی و با نشاط در جوانان کشور علیرغم تمام تحریم ها و تهدیدها موشک فرامنطقه ای و فراصوت تولید می کنیم.

امام جمعه کرج افزود: طبق فتوای مقام معظم رهبری احتیاج به سلاح هسته ای نداریم و اقتدار منطقه ای با همین تسلیحات موشکی و نفوذ در منطقه تامین است و با همراهی گروه های مقاومت و کشورهای منطقه وارد بازدارندگی تهاجمی شده ایم و دشمنان فهمیده اند که کاری از دستشان برنمی آید.

وی خاطرنشان ساخت: این دستاوردهای پیروزی گفتمان مقاومت و شکست آمریکا و اذنابش است و «شعار مرگ آمریکا» شعار تمام انسان های آزاده جهان است.

مشارکت مردم نشانی از اقتدار ملی دارد

وی در ادامه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری که به موضوع انتخابات تاکید داشته اند اشاره کرد و گفت: گفتند «انتخابات امسال بسیار مهم است که دشمن از اکنون برای تخریب آن توپ خانه اش را در حالی که ۹ ماه با آن فاصله داریم فعال کرده است».

امام جمعه کرج افزود: آنچیزی که مهم است و نشانه اقتدار ملی است مشارکت مردم است.

وی اظهار کرد: رابطه مستقیمی بین مشارکت حداکثری با امنیت و ثبات سیاسی کشور وجود دارد یعنی هرچه سطح مشارکت سیاسی در کشور افزایش داشته باشد آسیب پذیری کشور در مواجهه با تهدیدات داخلی و خارجی کمتر است.

وی اظهار کرد: در این ۴۴ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی تمام تهدیدات و تحریم ها و نقشه های پیچیده که هدفش تخریب یا از بین بردن امنیت و اقتدار ملی بوده را با مشارکت و ایستادگی مردم شکست داده ایم.

وی گفت: مشارکت مردم در عرصه هایی همچون ۲۲ بهمن،۱۳ آبان و روز قدس به نمایش گذاشته شده است و پیام مشارکت مردم در انتخابات این است که تهدید و تحریم شما برای جداکردن توده مردم و جدایی از آرمان هایشان نتیجه ای نداشته است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: از راهبردهای اصلی دشمنان به خصوص در آستانه انتخابات در تمام این سال ها این بوده که بی تاثیر بودن رای مردم را گفته اند که همان تلاش برای عدم حضور مردم بوده است تا مشارکت را کم کنند و در نتیجه اقتدار کشور را کاهش دهند و بتوانند تشدید تحریم و تهدید کنند و به مقاصد خود نزدیک شوند.

هدف تمام دشمنی ها از بین بردن امنیت ایران اسلامی است

وی با تاکید بر اینکه مشارکت بالا قدرت بازدارندگی و مقاومت کشور را در مقابل دشمن بالا می برد، تصریح کرد: از جنگ تکفیری ها در اطراف ایران تا آشوب های مختلف در داخل کشور و ترور حاج قاسم و فخری زاده و کشتار مردم در شاه چراغ و ایجاد التهاب در معیشت مردم تا جنگ رسانه ای یک هدف داشته و آن از بین بردن امنیت ایران اسلامی است.

وی تاکید کرد: در سال انتخابات با استفاده از تبلیغات گسترده و تحریف واقعیات و هوش مصنوعی و عوامل خودفروخته و واداده مفلوک داخلی تلاش می کنند مشارکت مردم را کمرنگ کند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: باید بصیر بود و اگر هرکس طبل بر عدم مشارکت مردم بکوبد در جبهه دشمن است و درزمین آن ها بازی می کند و وقتی دشمنان از امروز بازی انتخابات را شروع کرده اند باید آرایش جبهه ملی و انقلابی برای حضور حدی مردم باشد.

وی افزود: باید به جهاد تبیین بپردازید تا صدای رهبرمان خسته نشود و در جهاد تبیین دوستان جبهه انقلاب باید به قدری سخن بگویند تا فرصت و فضایی نباشد که صدای رهبرشان در تبیین مسایل خسته شود.

دوران کرونا شروع زندگی های کم خرج را به نمایش گذاشت

آیت الله حسینی همدانی یکی از موانع مهم ازدواج جوانان را مقدمات بی ثمر دانست که باید برداشته شود و گفت: دوران کرونا نشان داد می توان مراسم کوچک و کم خرج برای شروع یک زندگی داشت.

وی با تاکید بر اینکه بایستی خانواده ها به این مهم پرداخته، ایجاد انگیزه کنند و توقعات خود را کمتر کنند تا این مخارج اثری در زندگی نگذارد، افزود: بایستی جوانان را به ازدواج های دانشجویی ترغیب کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در این قسمت خوب عمل نشده، اظهار کرد: در بعضی ازفیلم ها نشان داده می شود که تکثیر نسل را تمسخر می کنند و این حرکتی بر خلاف سیاست های جمعیتی کشور است و رسانه ملی باید در این زمینه حساسیت نشان دهد و این قصه را بیشتر تبلیغ کند.

امام جمعه کرج بر نشان دادن آثار خطرناک تحلیل نسل، گفت: ترویج زندگی غربی و سبک زندگی غربی و سنگ اندازی هایی که شده ما را با فرهنگی دینی اسلامی و ایرانی فاصله انداخته و دور کرده و دائم ما را از کمبود رزق و روزی می ترسانند.

جمعیت یکی از مولفه های اصلی قدرت است

وی با اشاره به اینکه ما به مشورت های بیگانگان توجه می کنیم ولی آنچه که از اولیای دین مطالبی دریافت می کنیم توجهی نداریم، افزود: جمعیت یکی از مولفه های قدرت است و اگر ایران قوی می خواهیم نباید به رشد جمعیت بی تفاوت باشیم و این در حالی است که دشمنان می خواهند ما ضعیف و ناتوان باشیم.

وی بیان کرد: دشمنان در سخنانشان چند سال قبل گفته بودند «مسیر ایران که در حال طی کردن آن است در آینده ای نه چندان دور ۳۰ میلیون جمعیت دارد که نیمی از آن نیز فرتوت و مسن هستند».

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: جهاد فرزندآوری یکی از جهادهایی است که رهبر انقلاب بر آن فرمان داده و وقتی ما می گوییم رهبر را تنها نمی گذاریم باید این شعارها جایی خودش را نشان دهد.

روز دحوالارض روز انتظار فرج است

امام جمعه کرج در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه ذی القعده که اولین ماه حرام است، گفت: اهل معرفت و اهل دل توجه خاصی به این ماه دارند و روزهای این ماه آدابی دارد و وقایعی در آن اتفاق افتاده و روز ۲۳ یا ۲۵ ذی القعده روز زیارت مخصوص امام رضا (ع) است.

آیت الله حسینی همدانی افزود: روز ۲۵ ذی القعده روز دحوالارض یعنی گستردان زمین و خشکی و قابل سکونت شدن زمین است که روزی است رحمت خدا در زمین منتشر می شود و روزه آن روز سفارش شده است.

وی تصریح کرد: در بعضی روایات آمده این روز روز قیام حضرت حجت (عج) است.

آیت الله حسینی همدانی توصیه کرد: شما دیده بان قافله بشریت هستید و مسوولیت خیلی سنگینی بر عهده شماست و با این ماموریت سنگینی که دارید اهل نماز باشید و اقامه نماز کنید و نه فقط اینکه نماز بخوانید و چون نماز ستون دین است این ستون را اقامه کنید.

وی گفت: در روز دحوالارض باید همه ما تلاش لازم را برای فراهم کردن مقدمات تشکیل حکومت حضرت حجت (عج) و تمدن مهدوی انجام د هیم که همان انتظار فرج است چرا که انتظار به معنای دعا کردن و یکجا نشستن نیست بلکه انتظار تمامش حرکت و تلاش و مجاهدت است و باید گفت یکی از پرفضیلت ترین اعمال انتظار فرج است.

امام جمعه کرج افزود: امام خمینی (ره) ۷۰ روز قبل از وفاتشان در پیامی نوشته اند «مسوولان باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست، انقلاب مردم ایران نقطه شروع جهان اسلام به پرچم حضرت حجت (عج) است که خداوند بر تمام مسلمان و جهانیان منت نهد و ظهور فرجش را در عصر حاضر قرار دهد.

باید دولت جمهوری اسلامی تمام سعی و توان خود را در اداره هرچه بهتر مردم بنماید و این به معنای این نیست که از اهداف عظیم انقلاب که حکومت جهانی اسلام است دور کند»

وی ادامه داد: در روز دحوالارض که به ظاهر یک پدیده طبیعی است و خداوند برای آن اعمالی قرارداده جدا از بندگی و توحید ما را به سمت حکومت اسلامی سوق دهد.

وی اضافه کرد: در دعای دحوالارض انتظار فرج ذکر می شود، دعاست اما دین و سیاست را همراه هم کرده است و حرکت به سمت تمدن مهدوی که مقدمه اش انقلاب اسلامی آغاز شده است.

در حاشیه نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرج شرکت توزیع نیروی برق استان البرز، اداره کل راه و شهرسازی و کمیته امداد امام خمینی (ره) میز خدمت برگزار کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha