۱۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۸
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85135123
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

کمبود منابع آب کشاورزی با مدیریت صحیح و همراهی مردم مرتفع می‌شود

رشت _ ایرنا_ استاندار گیلان گفت: امید است خشکسالی و کمبود آب با بارشهای اخیر، مشارکت مردم و مدیریت صحیح برطرف شده و کشاورزان و مردم استان در مضیقه آبی قرار نگیرند و با اقدامات انجام شده تا کنون به خوبی مدیریت شده است.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز جمعه در سخنانی پیش از خطبه های نمازجمعه بخش لشت نشاء شهرستان رشت اظهار کرد: امسال ذخایر آبی استان نسبت به سال قبل ۱۰۰ میلیون متر مکعب کاهش دارد و این در حالی است که ذخایر سال گذشته نیز نسبت به ۲ سال قبل حدود ۳۰۰ میلیون متر مکعب کمتر بوده است.

وی افزود: طبق برآوردهای انجام شده هم اینک ۷۵۰ میلیون متر مکعب آب در پشت سد سفید رود وجود دارد که این میزان در سال گذشته ۸۵۰ میلیون متر مکعب و در سال ۱۴۰۰ حدود یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون متر مکعب بوده است.

نماینده عالی دولت در گیلان عنوان کرد: با توجه به بارش های خوبی که در ماه جاری داشتیم و ازسویی با مدیریت صحیح مشکل کم‌آبی را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی اضافه کرد: همچنین برای کاهش هزینه های تولید، کود با قیمت سال گذشته در اختیار کشاورزان قرار گرفته و برای فروش برنج تولیدی کشاورزان نیز با وزارتخانه ها و فروشگاهای بزرگ زنجیره ای مذاکراتی انجام داده ایم.

استاندار گیلان به موضوع واردات برنج اشاره و بیان کرد: تا آذرماه برنج وارد نمی شود و دولت در این مدت میزان تولید و همچنین مصرف را مشخص و در صورت ضرورت به مقدار نیاز برنج وارد و بازار را مدیریت می کند.

عباسی خاطرنشان کرد: دولت در تمامی موارد به خوبی امور را مدیریت و کارهای خود را انجام می دهد که این امر خوشایند دشمنان نیست و به همین دلیل جنگ ترکیبی و جنگ شناختی را با ایجاد اغتشاشات به راه انداخت که با حضور مردم این نقشه شوم دشمان نیز شکست خورد.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه گفت: متاسفانه برخی از افراد در داخل و خارج کشور به نفع دشمنان حرف می‌زنند که ناآگاهند چون در هیچ جای دنیا به جز ایران حکومت را با رای مردم و در این سطح استقلال و آزادانه انتخاب نمی کنند.

مدیران در خدمت و کنار مردم باشند

استاندار گیلان در ادامه اظهار کرد: مردم ما در طول پیروزی انقلاب اسلامی هماره همراه امام (ره) بوده و وی را یاری کردند و پس از پیروزی انقلاب در جنگ تحمیلی هم جانانه دفاع کردند و مقابل جنگ‌های اقتصادی و فرهنگی دشمنان استوار ماندند و ایستادگی کرده و می کنند.

وی ادامه داد: مردم در انتخابات حضور می یابند و پای انقلاب خود هستند و باید مدیران ما در خدمت و کنار مردم باشند.

وی بیان کرد: مدیران موطفند که مشکلات مردم را بررسی و آنها را برطرف کنند.

استاندار گیلان به با اشاره به وضعیت بخش لشت نشا خاطرنشان کرد: باید مشکلات این بخش توسط مدیران مورد رسیدگی قرار گیرد و از سوی دیگر اجازه نمی دهیم که تفاوتی بین شهرها و بخشها ایجاد شود.

عباسی اظهار کرد: تلاش ما در راستای توجه به عدالت، رفع تبعیض و تحقق خواسته های مردم است و بودجه ها نیز براساس جمعیت، وسعت و محرومیت تقسیم می شود.

استاندار گیلان در خاتمه گفت: علاوه بر اینکه مشکلات لشت نشا از سوی مدیران رسیدگی و برطرف خواهد شد، در خصوص سرقت کابل های مخابرات و برق نیر باید بخش امنیتی قوی تر شود تا شاهد سرقت کابل ها نباشیم.

اسدالله عباسی استاندار گیلان امروز جمعه به همراه فرماندار رشت و چند نفر از مدیران دستگاههای اجرایی در لشت نشاء حضور یافت که در گلزار شهدای این بخش به شهدا ادای احترام کرد و سپس با بازاریان دیدارهای رودررویی داشت.

همچنین شرکت در نمازجمعه و دیدار چهره به چهره با مردم برای رفع مشکلات آنان از دیگر برنامه های استاندار گیلان در لشت نشاء بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha