۱۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۲۷
کد خبر: 85135228
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

باشگاه اجتماعی همسران مشهدی با هدف کاهش طلاق فعال شد

مشهد - ایرنا - معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: آمار طلاق در این کلانشهر به طور معناداری بالاست، از این رو باشگاه اجتماعی همسران مشهدی با هدف کاهش طلاق فعال شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین باغگلی عصر جمعه در آیین افتتاح برنامه‌های سال جاری باشگاه اجتماعی همسران مشهدی افزود: در این کلانشهر از هر ١٠ مورد ازدواج سه تا چهار مورد به طلاق منجر می‌شود که همگی مربوط به سه سال ابتدایی زندگی است.

وی ادامه داد: طبق مطالعه‌ها، بیشترین آسیب‌ها از ناآگاهی روابط زناشویی در سال‌های نخست زندگی ناشی می‌شود.

معاون شهردار مشهد اضافه کرد: آموزش‌های مربوط به مهارت‌های ارتباطی در مرکز استان خراسان رضوی فرا گرفته نشده است، از این رو باشگاه اجتماعی همسران مشهدی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه باشگاه اجتماعی همسران مشهدی هدیه ویژه شهرداری به زوج‌های جوان است، گفت: در نخستین دوره سه هزار زوج و سال دوم ۶ هزار زوج در این دوره ها شرکت کردند و پنج باور ارتباطی آموزش داده شد.

باغگلی افزود: یکی از باورهای غلط این است که به تصور زوج‌ها بروز یک دعوا سبب مخاطره بنیان‌های زندگی می‌شود، درحالی که برای رسیدن به باورهای مشترک، درگیری طبیعی و مساله، قدرت یافتن برای حل درگیری است.

ثبت ٢۶ هزار طلاق طی ٢ سال گذشته

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز اظهار کرد: در شهر امام رضا (ع) آمار اختلافات، دعوا، نزاع خیابانی و طلاق بدون دلیل زیاد است که زیبنده شهر نیست.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان با بیان اینکه در بدو ورود به شورا این آسیب شناسایی شد، افزود: طی ٢ سال گذشته ۲۶ هزار طلاق رخ داده که به معنای پایدار نبودن خانواده است که منجر به بروز معضل‌هایی از جمله دزدی، ناهنجاری و اعتیاد می‌شود.

وی اضافه کرد: تربیت، خانواده محور نیست و بهترین فعالیت فرهنگی در شهرداری، پایداری خانواده‌هاست؛ بر اساس مطالعه‌ها بیشترین دلیل طلاق و جدایی، نداشتن مهارت و آموزش لازم از سوی زوج‌هاست.

عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: از این رو فرهنگسراها و مراکز آموزشی فعال و مشاوران در مساجد به صورت رایگان فعال شدند که کافی نبود و باشگاه های مخاطب محور ایجاد شد.

منصوریان اظهار کرد: سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ زوج جوان مخاطب این طرح قرار گرفتند و امسال ۱۰ هزار زوج جوان پیش بینی‌شده است و امیدواریم مشهد از هرگونه اختلاف و جدایی پاک و عاری شود.

طرح باشگاه اجتماعی همسران مشهدی از سال ۱۳۹۴ در این کلانشهر آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha