۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۴۰
کد خبر: 85135443
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کره جنوبی و لهستان در ساخت خودروهای زرهی همکاری می کنند

تهران – ایرنا – سازمان تهیه و تولید تسلیحات دولتی کره جنوبی روز شنبه اعلام کرد این کشور و لهستان در حال بررسی پروژه مشترکی برای تولید خودروهای زرهی چرخدار هستند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، مقامات اداره برنامه دفاعی کره جنوبی (DAPA) در بازدید از شرکت دولتی Polska Grupa Zbrojeniowa لهستان در مورد تولید مشترک خودروهای زرهی چرخدار K۸۰۸ ارتش کره جنوبی به نام "Baekho" گفت و گو کردند.

خودروهای K۸۰۸ جزو فهرستی از اقلام صادراتی بودند که در قرارداد اولیه امضا شده کره جنوبی با لهستان برای صادرات هزار تانک K۲ در تیر سال گذشته بین دو کشور توافق شده بودند.

یکی از مقامات اداره برنامه دفاعی کره جنوبی گفت: «با توجه به آغاز بحث توسعه مشترک از طرف لهستان، به نظر می رسد آنها به جای خرید مدل فعلی، خواهان وسایل نقلیه زرهی چرخدار با عملکرد بهبود یافته هستند.»

لهستان پس از ارسال کمک های نظامی متعدد به اوکراین در پی جنگ این کشور با روسیه، تلاش های خود را برای خرید تسلیحات تشدید کرده است.

سال گذشته، سئول قراردادهای عمده ای با لهستان برای فروش سیستم های تسلیحاتی کره جنوبی، از جمله تانک های جنگی K۲، هویتزرهای خودکششی K۹ و هواپیماهای تهاجمی سبک FA-۵۰ امضا کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha