۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85135490
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

جوانان همدانی در مسابقات مهارت کشوری خوش درخشیدند

۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۹
کد خبر: 85135490
جوانان همدانی در مسابقات مهارت کشوری خوش درخشیدند

همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: تیم اعزامی به بیستمین دوره مسابقات مهارت کشور موفق به کسب یک مدال طلا، چهار نقره، یک برنز و چهار مدالیون برتر(نشان‌های بزرگتر) شدند.

«وهب مختاران» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: "علی محمدی" در رشته فناوری اطلاعات-راهکارهای نرم افزاری برای تجارت مدال طلا، "محمد امین عزیزی خوشبو"، "امیررضا قیطرانی"، به ترتیب در رشته های کاشی کاری دیوار و کف، فرز سی ان سی، "عرفان مرادی منظر" و "مصطفی نجاتپور" در رشته مکاترونیک تیمی مدال نقره و "آرتمیس جعفری" در رشته آشپزی مدال برنز کسب کردند.

وی افزود: جوانان همدانی در رشته های خیاطی (فناوری مد)، طراحی و توسعه وب، جواهرسازی و فناوری اتومبیل نیز موفق به دریافت چهار مدالیون برتر شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: تیم این استان متشکل از ۱۶ نفر از جوانان زیر ۲۱ سال در ۱۵ رشته به این مسابقات اعزام شده بودند و با شرکت کنندگانی از سایر استان ها به رقابت پرداختند.

جوانان همدانی در مسابقات مهارت کشوری خوش درخشیدند

مختاران، هدف از برگزاری المپیاد ملی مهارت را شناسایی نخبگان، استعدادیابی و استعدادسنجی جوانان برشمرد و ادامه داد: مسابقات مهارتی همه ساله در ایران و با حضور جوانان زیر ۲۱ سال دارای مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری انجام می شود و مدال آوران کشوری به رقابت‌های جهانی راه می یابند.

وی، مسابقات ملی مهارت را یکی از مهمترین رویدادهای مهارتی در ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی دانست و اظهار داشت: مسابقات مهارت فرصتی برای تبادل تجربیات استعدادهای جوانان کشور است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان افزود: مسابقات مرحله کشوری در ۴۳ رشته به صورت غیرمتمرکز در استان‌های تهران، البرز، آذربایجان شرقی، فارس و گلستان در اسفندماه سال ۱۴۰۱ و اردیبهشت سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

جوانان همدانی در مسابقات مهارت کشوری خوش درخشیدند

مختاران گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اعزام ۱۸ نماینده از شهرستان‌های مختلف استان در ۱۷ رشته در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

وی تصریح کرد: نخبگان مهارتی و نفرات برگزیده این دوره از مسابقات به اردوی آماده سازی تیم ملی مهارت دعوت می شوند تا در چهل و هفتمین مسابقات بین المللی مهارت که سپتامبر ۲۰۲۴ با حضور هزار و ۴۰۰ رقیب از بیش از ۶۰ کشور و منطقه در لئون فرانسه برگزار می شود، شرکت کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با اشاره به اینکه رقابت های ملی مهارت زمینه ای برای تبادل اطلاعات، تجربیات، شناسایی و معرفی نخبگان مهارتی به بنگاه های اقتصادی است ادامه داد: برگزاری این رقابت ها موجب نمایان شدن نخبگان مهارتی این استان می شود.

جوانان همدانی در مسابقات مهارت کشوری خوش درخشیدند

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI) به طور سالانه مسابقات ملی مهارت را برگزار می کند و برگزیدگان آن برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت که هر ۲ سال یکبار در یکی از کشورها برگزار می شود، اعزام می شوند.

مدالیون معمولاً به نشان‌های بزرگتر گفته می‌شود که به صورت روی میزی بوده و به لباس نصب نمی‌شود.

در بخش آموزش‌های فنی و حرفه ای دولتی استان همدان ۱۸ مرکز ثابت و چهار شعبه و از مجموع ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی، ۱۲۹ آموزشگاه ویژه دختران، ۲۳ آموزشگاه پسران و ۴۶ آموزشگاه دومنظوره در سطح استان همدان مشغول فعالیت در برگزاری دوره های آموزشی مرتبط هستند.

۲۲ مرکز دولتی و ۲۱۷ مرکز آموزش خصوصی زیر نظر فنی و حرفه ای استان همدان فعالیت دارند و ۵۰۰ رشته و حرفه را آموزش می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha