۱۸ میلیارد ریال هزینه درمان بیماران خاص در خراسان جنوبی پرداخت شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: حدود ۱۸ میلیارد ریال هزینه درمان بیماران استان در یک سال گذشته توسط صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج پرداخت شده که رفع دغدغه افراد و خانواده‌هایشان را به همراه داشته است.

علی اربابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در کشور از آبان سال گذشته افزود: تاکنون حدود ۴۴۰ نفر در خراسان جنوبی از طریق سامانه شهروندی بیمه سلامت در این صندوق ثبت نام کردند و حدود چهار هزار و ۶۰۰ نفر بیمار مشمول صندوق نیز از خدمات آن استفاده کرده‌اند.

وی گفت: این بیماران با بارگذاری مدارک و اسناد مورد نیاز در سامانه "شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران" و تایید بیماری و نوع خدمات درمانی که دریافت می‌کنند از خدمات این صندوق بهره‌مند شدند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بهره‌مندی از مزایای این صندوق منوط به ثبت نام بیماران خاص و صعب‌العلاج در سامانه بیمه سلامت کشور است افزود: روزانه تعدادی از بیماران استان با ورود به این سامانه عملیات ثبت نام خود را انجام می‌دهند و به نوعی نشان‌دار می‌شوند.

وی اعلام کرد: براساس داده‌های موجود تعداد ۷۶۴ بیمار خاص، هشت هزار و ۵۹۴ بیمار صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه سلامت خراسان جنوبی قرار دارند که از این تعداد ۷۶۴ نفر جزو بیماران خاص تالاسمی، هموفیلی، ام اس، کلیوی و پیوند اعضا هستند.

اربابی گفت: همچنین حدود هزار بیمار مبتلا به سرطان در استان وجود دارد که براساس قواعد صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌توانند در این صندوق عضو و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: تمامی این بیماران باید در صندوق عضو شوند تا صد درصد هزینه‌های بسته خدمتی در بخش‌های دولتی و ۸۰ درصد هزینه‌ها در بخش خصوصی پرداخت شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بسته خدمتی بیماران خاص و صعب‌العلاج در صندوق یادشده را شامل پرداخت هزینه ویزیت، دارو، خدمات پزشکان، خدمات پاراکلینیک و توانبخشی اعلام کرد.

وی یادآور شد: بیماران خاص و صعب‌العلاج برای بهره‌مندی از مزایا و خدمات این صندوق می‌توانند در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران ثبت نام یا به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مراجعه کنند.

اربابی همچنین گفت: براساس بسته جدید دارویی درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج چند قلم به پوشش صندوق اضافه شده که خدمتی نوین از دولت سیزدهم است.

وی افزود: در بسته جدید دارویی برای درمان بیماران مبتلا به هپاتیت C داروی سفوبوویر (sofosbuvir) با پوشش ۷۰ درصد همچنین افزایش پوشش ۲۰ درصد مازاد بر پوشش قبلی (۷۰ درصد سهم سازمان بیمه پایه)، ۲ داروی (daclatavir) و (sofosbuvir) و داروی (sofosbuvir) و (ledipavir) تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: ۲ داروی اخیر در مجموع ۹۰ درصد پوشش سهم بیمه پایه و صندوق را دریافت کرده‌اند، داروهای مربوط به درمان سرطان مانند ۲ داروی پالبو سیکلیب و داروی فولوسترانت نیز با پوشش ۷۰ درصدی تحت پوشش صندوق قرار گرفتند.

وی بیان کرد: همچنین چهار داروی ترکیبی در درمان بیماران دیابتی که پرمصرف بوده و از بابت پرتواتر بودن هزینه نسبتا بالایی برای بیماران مبتلا به دیابت داشتند، تحت پوشش صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج قرار گرفتند که شامل امپاگلیفلوزین- لیناگلیپتین، امپاگلیفلوزین- مت فورمین، سیتاگلیپتین و لیناگلیپتین-مت فورمین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha