۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۴۴
کد خبر: 85135527
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آلمان از رژیم صهیونیستی سامانه موشکی دوربرد می‌خرد

تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز از قصد آلمان برای خرید سامانه موشکی "پیکان-۳" از رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از رویترز، بر اساس اسنادی که بدست این خبرگزاری رسیده، آلمان قصد دارد سامانه دفاع موشکی پیکان-۳ (Arrow-۳) اسرائیل را با مبلغ نزدیک به چهار میلیارد یورو (۴.۳۰ میلیارد دلار) خریداری کند و قرار است در هفته آینده از قانونگذاران خود بخواهد مبلغ ۵۶۰ میلیون یورور را به عنوان پیش پرداخت آزاد کنند.

سامانه موشکی پیکان-۳ برای رهگیری موشک های بالستیک خارج از جو زمین طراحی شده است. این سامانه اساسا لایه فوقانی آرایه دفاع موشکی اسرائیل است که از گنبد آهنین که راکت های کوتاه برد را رهگیری می کند شروع می شود و تا شناسایی و نابودی موشک های دوربرد در لایه بالایی توسط پیکان-۳ در جو زمین ادامه دارد.

براساس اسناد آماده شده وزارت دارایی آلمان که برای پارلمان این کشور آماده شده، برلین قصد دارد در پایان سال جاری قراردادی برای خرید سامانه پیکان-۳ منعقد کند. از جمله مفاد قابل توجه این قرارداد این است که چنانچه توافق مذکور به سرانجام نرسد، آلمان بخشی یا تمام پیش پرداخت خود را از دست خواهد داد و این پول برای جبران هزینه های اسرائیل برداشته می شود.

نیروی هوایی آلمان قرار است تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۵ پیکان-۳ را تحویل بگیرد که هزینه آن نزدیک به یک میلیارد یورو بیشتر از برنامه ریزی های اولیه خواهد بود.

با آغاز جنگ در اوکراین و ارسال کمک های تسلیحاتی غرب به کی‌یف، به نظر می رسد کمبود سامانه های پدافند هوایی و زمینی در کشورهای اروپایی بیش از پیش آشکار شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha