برنامه سلامت خانواده در استان سمنان از شهرستان مهدیشهر آغاز شد

سمنان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: برنامه سلامت خانواده از برنامه‌های مورد تاکید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در این استان از شهرستان مهدیشهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کامران قدس روز شنبه به خبرنگاران افزود: وزارت بهداشت و به تبع آن دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور متولی سلامت مردم هستند و اجرای برنامه سلامت خانواده به همین منظور در دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: برنامه سلامت خانواده در حال حاضر در مناطق شهری مهدیشهر به عنوان اولین شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در حال اجرا است و تاکنون در مرحله شناسایی و سرشماری جمعیت تحت پوشش برنامه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۹۶ درصد از جمعیت تحت پوشش شهرستان مهدیشهر برای اجرای مراحل بعدی برنامه سلامت خانواده شناسایی شدند، بیان کرد که با اجرای مراحل بعدی، فراخوان جمعیت توسط تیم سلامت برای تشکیل پرونده سلامت انجام می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، مراقبت را به عنوان یکی از محورهای اجرای برنامه سلامت خانواده نام برد و گفت: در اجرای این برنامه فرد در سلامت خود دخالت دارد و از وضعیت سلامت خود اطلاع کافی خواهد داشت.

برنامه سلامت خانواده در استان سمنان از شهرستان مهدیشهر آغاز شد

وی تاکید کرد: باید بتوان افراد را در رابطه با سلامت خود حساس کرد و اجرای برنامه سلامت خانواده با تشکیل پرونده سلامت برای هر فرد در همین راستا عملیاتی می‌شود.

به گفته وی، برنامه سلامت خانواده، با آموخته های برگرفته از اجرا در شهرستان مهدیشهر، به زودی در شهرستان های دیگر دانشگاه اجرا خواهد شد.

قدس ادامه داد: سلامت به عنوان یکی از اصلی ترین نکات محوری جوامع مطرح است. اجرای برنامه سلامت خانواده در راستای حفظ و ارتقای سطح سلامت مردم مورد توجه بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: همانطور که در زمان آغاز شیوع کرونا شاهد بودیم وقتی سلامت به مخاطره بیفتد در تمام ابعاد جامعه با مشکل مواجه می شود، پس باید توجه به این بخش به عنوان اولویت اصلی در نظر گرفته شود.

بنا به اعلام وزارت بهداشت و درمان، مشوق ۹۵ درصدی هزینه های درمان در برنامه سلامت خانواده پیش بینی شده است و کسانی که در قالب این برنامه خدمات بهداشتی درمانی دریافت می کنند، از مشوق های خاصی در هزینه های خود برخوردار می شوند و امسال طرح سلامت خانواده به عنوان یکی از محوری ترین طرح های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیری می شود.

توجه به سلامت فردی و سبک زندگی سالم در طرح سلامت خانواده مورد تاکید است و در جریان اجرای این طرح، برای هر فرد پرونده سلامت ویژه توسط کارشناسان مربوطه به صورت خانه به خانه تهیه و تدوین می شود که این پرونده بر اساس شاخص‌های سلامت فرد تنظیم می شود و زمانی که فرد نیاز به مراجعه به درمان داشته باشد، باید به پزشک مورد نظر مراجعه کند و در صورت نیاز به پزشک متخصص ارجاع داده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha