۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های یزد پرداخت شد

یزد - ایرنا- سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان یزد گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، رضا نجف زاده، روز شنبه در جمع اصحاب رسانه استان افزود: طی همین مدت ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان مالیات پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه هر گونه استفاده از معافیت منوط به دادن اظهارنامه در مهلت قانونی است، ادامه داد: سال گذشته ۷۶ هزار نفر و امسال پیش بینی داریم تا هشتاد هزار نفر اظهار نامه مالیاتی خود را تحویل نمایند .

۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های یزد پرداخت شد

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان یزد افزود: تاکنون بیش از ۹۲ درصد مشمولان از این تبصره استفاده کردند و ۳۰ هزار نفر نیز اظهار نامه سال قبل آنها صفر بوده است.

نجف زاده در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در مورد معاف بودن برخی از شرکت های بزرگ استان از پرداخت مالیات ، گفت: معافیت برخی از واحدهای صنعتی شامل شرکت هایی است که در مناطق محروم فعالیت دارند و از سال ۹۵ به بعد پروانه بهره برداری گرفته باشند.

وی ادامه داد: این شرکت ها و معادن به مدت ۱۰ سال از پرداخت مالیات معاف شده اند و البته بخش های مختلف را شامل می شود و در استان یزد عقدا ،خرانق ،ابرکوه و قسمت هایی از خاتم ، برخی از مناطق خضرآباد اشکذر جزو مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان یزد هستند.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۶ درصد درآمدهای کشور بر اساس مالیات است و به این سمت نیز حرکت خواهد شد اظهار داشت: امسال نرخ مالیات بر شرکت های تولیدی کاهش یافته و تمرکز مالیات بر فعالیت های غیر مولد ،دلالی ، سودا گری و مالیات بر ثروت خواهد بود.

نجف زاده تاکید کرد : نبود سیستم شفاف نمی توانست به دریافت مالیات منجر شود و لذا دولت با سیاست هایی که مصوب مجلس است به سمت شفاف سازی حرکت کرده و به مالیات بر عایدی سرمایه و فعالیت های غیر مولد بیشتر توجه خواهد شد .

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha