امام جمعه شاهرود: عملکرد کانال‌های رسمی در فضای مجازی حمایت شود

شاهرود - ایرنا - امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با بیان اینکه ساماندهی فضای مجازی این شهرستان در دستور کار است، گفت: مسوولان شهرستان باید از عملکرد کانال‌های رسمی در فضای مجازی حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود که در سرسرای اداره فرهنگ ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: ساماندهی فضای مجازی امروزه به یکی از دغدغه‌های اصلی در کشور، استان و شهرستان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه باید تقویت کانال‌های رسمی فضای مجازی در دستور کار مسوولان دستگاه‌ و نهاده‌های شهرستان باشد، ابراز کرد: مسوولان از پشتیبانی و حمایت برخی کانال‌های غیررسمی و آلوده در فضای مجازی پرهیز کنند.

حجت الاسلام امینی با تاکید بر اینکه از ظرفیت فضای مجازی می‌توان برای کسب منافع شهر و ترویج اخلاق اسلامی استفاده بهینه کرد، گفت: فضای مجازی می‌تواند در همه برنامه‌ها کارساز، موثر و هم مخرب باشد.

امام جمعه شاهرود: عملکرد کانال‌های رسمی در فضای مجازی حمایت شود

امام جمعه شاهرود رصد و پالایش کانال‌های فضای مجازی را امری ضروری خواند و افزود: برخورد و تذکر جدی با متخلفان فضای مجازی باید در دستور کار دستگاه قضایی و متولیان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سلامت، امنیت و مشارکت مردمی انتخابات باید دغدغه همگان باشد، اظهار کرد: یکی از ابزارهای تاثیرگذار در انتخابات پیش رو فعالیت کانال‌های فضای مجازی است.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه کتاب فرهنگ‌نامه شهدای شاهرود در ۱۸ جلد آماده انتشار است، ابراز کرد: مسوولان دستگاه‌های اجرایی، نهادها و خیران می‌توانند با پیش خرید آن، در انتشار این فرهنگ نامه مشارکت کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود به اول ذی الحجه روز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: مهمترین دغدغه کشور ازدواج آسان، فرزندآوری و جوانی جمعیت است که باید در این زمینه راهکارهای اساسی توسط کارشناسان ارایه شود.

کمیته رصد و پایش فضای مجازی کمکی برای دوران انتخابات

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود هم در این نشست گفت: فضای مجازی از ابزارهای بسیار مهم و موثر در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌سازی مردم به شمار می‌رود، از این رو، باید با تشکیل کمیته رصد و پایش، این فضا به درستی مدیریت شود.

محمد تقی یزدی با اشاره به اینکه این کمیته در برخی از شهرهای دیگر کشور تشکیل شد و بازخورد خوبی داشته است، افزود: پایش و رصد فضای مجازی می‌تواند از دوقطبی سازی جامعه در زمان انتخابات جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه کمیته رصد و پایش با حضور به موقع می‌تواند از تخریب و ایجاد بی‌اعتمادی بین مردم جلوگیری کند، افزود: اجرای این طرح نیاز به مصوبه شورای فرهنگ عمومی و شورای تامین شهرستان دارد.

یزدی، رصد و پایش کانال‌های بالای یکهزار نفر دنبال کننده را ضروری خواند و اظهار کرد: مدیران کانال‌های فضای مجازی پس از شناسایی باید در سامانه فعالان این حوزه ثبت نام کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود ادامه داد: رصد فضای مجازی براساس طرح پیشنهادی توسط پلیس سایبری فراجا و سپاه پاسداران انجام شود و گزارش‌ها در این زمینه به دبیرخانه جهت طرح در کمیته ارسال می شود تا دستگاه قضایی به تخلفات آن رسیدگی کند.

وی از تشکیل نشستی با حضور مسوولان دستگاه‌های اجرایی، نهادها و مدیران کانال‌های رسمی فضای مجازی در زمینه نحوه فعالیت آنها خبر داد و گفت: این نشست با هدف آگاهی بخشی، ارتقای سواد رسانه‌ای، پرهیز از توهین و تهمت و همچنین جلوگیری از نشر اکاذیب تشکیل می شود.

بررسی راهکارهای فرهنگی ازدواج آسان، فرزندآوری و جوانی جمعیت، اوقات فراغت و راهکارهای فرهنگی استفاده از این فرصت، تشکیل کمیته رصد و پایش فضای مجازی شهرستان، از جمله موضوعات این نشست بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha