موافقت ایجاد ۶ رشته جدید برای دانشگاه محقق اردبیلی اخذ شد

اردلبل - ایرنا - معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی از موافقت قطعی شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با ایجاد سه رشته در مقطع کارشناسی ارشد و سه ‌رشته در مقطع دکتری در این مرکز علمی خبر داد.

قادر قاسمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شورای گسترش و برنامه ‌ریزی آموزش عالی به تازگی با راه‌اندازی رشته‌های فیزیک گرایش اپتیک و لیزر، مهندسی برق گرایش مخابرات سیستم و زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات کودک و نوجوان در مقطع کارشناسی ارشد و در مقطع دکتری تخصصی با ایجاد رشته‌های فیزیک گرایش فیزیک ماده چگال، مهندسی شیمی و مهندسی کامپیوتر در دانشگاه محقق اردبیلی موافقت کرده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد: آموزش در این رشته‌ها به صورت روزانه خواهد بود و پذیرش دانشجو از نیمسال اول سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مقطع کارشناسی ارشد رشته مکاترونیک، علاوه بر رشته برق از رشته مکانیک نیز دانشجو پذیرش خواهد شد.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است و همچنین از ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha