۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85135777
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۱ هزار کردستانی عازم راهیان نور می‌شوند

سنندج- ایرنا- فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: سهم امسال استان از کاروانهای راهیان نور ۲۱ هزار زائر است که تاکنون سه هزار نفر به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور اعزام شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سیدصادق حسینی روز شنبه در جلسه شورای پشتیبانی راهیان نور کردستان در سنندج اظهار کرد: سالها به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان و بعد از آن شیوع کرونا، رکودی در اعزام کاروان راهیان نور پیش آمد و یکی از موضوعات مهمی که امسال با آن مواجه هستیم این است که باید زمینه بهره مندی اقشار بیشتری از این فرصت معنوی فراهم شود.

وی با بیان اینکه امسال تاکنون، سه هزار زائر از استان اعزام و میزبان سه هزار زائر خارج استان بوده ایم، افزود: اردوهای راهیان نور و پیشرفت باید بصورت ویژه دیده شود چرا که میزبانی از این رویداد باعث توسعه اقتصادی و مراودات فرهنگی می شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: نیاز به پشتیبانی مالی و معنوی در حوزه دانش آموزی و محلات در این راستا وجود دارد.

سردار حسینی با اشاره به نمایش موفق برنامه مجاهدت‌های خاموش اظهار کرد: برنامه ریزی شده امسال تعداد بیشتری امکان تماشای این نمایش را که در سنندج برگزار می شود، داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای هر یادمان دوران دفاع مقدس یک اداره معین آن شده که در کردستان، ادارت کل ورزش و جوانان، شرکت برق و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این مسوولیت را بر عهده دارند، ادامه داد: کارهای خوبی انجام شده ولی یادمانها نیاز به رسیدگی و نگهداری بیشتر دارد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: اردوهای راهیان پیشرفت درون و برون استانی را امسال نیز اجرایی می کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان هم اظهار کرد: اغلب یادمانهای شهدا از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۸ بازسازی شده است.

ارسلان ازهاری با بیان اینکه دستگاههای معین وظیفه خود را با تولیت بنیاد حفظ آثار انجام دهند، ادامه داد: برای بهبود راههای دسترسی به یادمان شهدا، سال گذشته در سفر رییس جمهور به استان ۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافت که ۲۴ میلیارد تومان تخصیص گرفتیم.
۲۱ هزار کردستانی عازم راهیان نور می‌شوند

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان هم در این نشست با بیان اینکه در ۶ ماه اول سال گذشته، کردستان میزبان ۳۳ هزار زائر راهیان نور بود، افزود: این تعداد در بخش‌های مختلف دانش آموزی، دانشجویی، محلات، اقشار و خانواده ها از ۲۸ استان کشور بودند.

سرهنگ سعید شعبانی با اشاره به بهسازی و تجهیز ۶ زائرسرا، افزود: کردستان امسال در ۲ بخش طی ماههای تیر و مرداد و مهر و آبان در یادمانهای بانه، مریوان، سروآباد و سنندج میزبان زائران است که شهردارها باید نسبت به فضاسازی شهری اقدام و با توجه به نبود ظرفیت اسکان در یادمان‌ها مدارس شبانه روزی برای این منظوراختصاص داده شود.

وی اعتبار امسال راهیان نور را یک میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اردوی راهیان پیشرفت امسال نیز به منظور بازدید از سایتهای موشکی و نظامی برقرار است.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان درباره نمایش مجاهدتهای خاموش در سنندج نیز گفت: این نمایش سال گذشته ۱۱ شب اجرا داشت که امسال به ۳۰ شب افزایش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha