کانون‌های مساجد زمینه نشاط معنوی در طرح اوقات فراغت را فراهم کنند

بندرعباس - ایرنا - امام جمعه میناب با اشاره به شعار طرح اوقات فراغت کانون‌ها، گفت: کانون‌های مساجد باید زمینه را برای آشنایی مخاطبان طرح اوقات فراغت با مقوله‌های مهم اخلاق، نشاط و معنویت فراهم سازند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی روز شنبه در آیین افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد میناب اظهار کرد: تبیین و ترویج فرهنگ کار و تلاش و کسب روزی حلال و مضرات ورود جوانان به مشاغل کاذب در برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گنجانده شود.

وی با بیان اینکه برقراری ارتباط خوب با نسل جوان باید محور برنامه‌های طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باشد، افزود: ترویج معنویت و اخلاق نیز باید یکی دیگر از اولویت‌های طرح تابستانه کانون‌ها باشد.

امام جمعه میناب ادامه داد: آموزش مهارت‌های زندگی و سبک زندگی اسلامی از دیگر موضوعات مهمی است که باید در برنامه‌های طرح اوقات فراغت کانون های مساجد مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: توجه به مقوله کادرسازی برای آینده نظام اسلامی یکی دیگر از محورهایی است که انتظار می‌رود مورد توجه متولیان اجرای طرح اوقات فراغت در مساجد باشد.

وی، ضرورت برنامه‌ریزی برای شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی را به متولیان طرح غنی سازی اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یادآور شد و بر عملیاتی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب بویژه جهاد تبیین در راستای اعتلای سیاسی جامعه و ارتقا بصیرت سیاسی نسل جوان از دیگر بخش‌های طرح اوقات فراغت کانون‌ها تاکید کرد.

کانون‌های مساجد زمینه نشاط معنوی در طرح اوقات فراغت را فراهم کنند

مام جمعه میناب گفت: تبیین و ترویج فرهنگ کار و تلاش و کسب روزی حلال و مضرات ورود جوانان به شغل‌های کاذب و همچنین کسب علم و دانش و تربیت نیروهای جهادی و ارائه خدمت به محرومان باید در برنامه‌های طرح اوقات فراغت کانون‌ها گنجانده شود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی همچنین با تاکید بر بهره‌گیری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از ابزار جذاب هنری، افزود: بسیاری از کانون‌های مساجد این شهرستان فعالیت‌های درخور توجهی حتی در سطح ملی دارند که نمونه بارز آن کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی میناب است.

وی اضافه کرد: هرساله شاهد اجرای برنامه فاخر جشنواره آسمان هشتم به همت کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) در روستای کردر رضوی هستیم که جای قدردانی دارد.

نماینده مردم حوزه شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بخش عمده‌ای از تربیت و سبک زندگی و اتفاقات مهمی که در سرنوشت فرد رقم می‌خورد در اوقات فراغت اتفاق می‌افتد.

حسین رییسی با بیان اینکه اوقات فراغت هم می تواند هم فرصت و هم آسیب باشد، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد تنها به فکر پر کردن وقت جوان نباشند بلکه با اجرای برنامه‌های مفید، اوقات فراغت جوانان را پربار کنند.

وی با بیان اینکه کار مسجد از هر مرکز تربیتی دیگر موثرتر است و باید فرزندان را از کودکی با مسجد مانوس کرد، افزود: متاسفانه در برخی از مساجد، متولیان کودکان را از فضای مسجد دور می‌کنند که این خود نیز یک آسیب است که باید به آن توجه شود.

نماینده حوزه شرق هرمزگان قول پیگیری داد: از محل اعتبارات مبالغی به اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شرق استان اختصاص یابد.

کانون‌های مساجد زمینه نشاط معنوی در طرح اوقات فراغت را فراهم کنند

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان نیز با اشاره به فلسفه شکل‌گیری کانون های مساجد، افزود: کادرسازی و تربیت هنرمند متعهد انقلابی رسالت اصلی کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

اسلام خواجه‌یی با اشاره به شعار بازگشت به مساجد دولت سیزدهم، گفت: مسجد در صدر اسلام، محل مشورت، قضاوت، عبادت و دیگر امور بود و این قابلیت را دارد که به محور فعالیت‌های دینی و فرهنگی در جامعه اسلامی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه خروجی فعالیت های کانون‌های فرهنگی هنری باید عمران معنوی مساجد باشد، افزود: حضور پرشور جوانان در مساجد و صفوف به هم پیوسته نماز جماعت هدف نهایی فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

وی گفت: تلاش می شود تا از همه ظرفیت‌ها در استان برای اجرای موفق طرح اوقات فراغت کانون ها استفاده شود.

طرح تابستانه غنی سازی اوقات فراغت جوانان کانون‌های فرهنگی هنری در سطح مساجد شهرستان میناب تا نیمه دوم مردادماه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha