۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85135903
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۶۴ پایگاه ورزشی اوقات فراغت در خراسان جنوبی فعال است

بیرجند - ایرنا - سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ۳۶۴ پایگاه ورزشی در ۲۵۰ نقطه استان برای اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در تابستان امسال فعال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محسن قطبی روز شنبه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده که با موضوع جوانان و اوقات فراغت به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: در این پایگاه‌ها هزار و ۷۸۸ مربی در ۲۸۱ رشته ورزشی فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: از مجموع پایگاه‌های ورزشی اوقات فراغت، ۴۹ پایگاه در بیرجند و مابقی در سایر شهرستان‌ها فعال است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه سه عامل شرایط اجتماعی، اقتصادی و مباحث فرهنگی در نحوه گذراندن اوقات فراغت تاثیرگذار است گفت: امسال سه محور اشتغال، ورزش و تفریحات سالم همچنین فعالیت فرهنگی و اجتماعی در برنامه‌های تابستانی مد نظراست.

وی افزود: در مورد اشتغال جدید می‌توان از ظرفیت مراکز رشد و فناوری، آموزش فنی و حرفه‌ای و سایر دستگاه‌ها در ایجاد انگیزه برای حضور در برنامه‌های اوقات فراغت بهره برد و فعالیت‌های مفرح خانواده‌محور نیز در حوزه همگانی برای اوقات فراغت امسال برنامه‌ریزی شده است.

قطبی از برگزاری کلاس‌های مربیگری و آموزشی ویژه روستاها و شهرها خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها به ویژه آموزش و پرورش در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت موثر است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۵۸ پایگاه ورزشی ایجاد شد افزود: در این پایگاه‌ها با اجرای ۹۶۸ برنامه ۴۶ هزار نفر بهره‌مند شدند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: تقویت حوزه اعتقادی، امیدآفرینی و مسجدمحور بودن برنامه‌های اوقات فراغت در دستور کار است.

حجت‌الاسلام علی محقی بر لزوم توجه به اعتبارات ستاد کانون‌های مساجد در حوزه اوقات فراغت تاکید کرد و افزود: بچه‌های مسجد برای استفاده از سالن‌های ورزشی و استخر در اوقات فراغت دچار مشکل هستند که در این زمینه باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی اظهار داشت: ائمه جماعت مساجد استان آمادگی لازم برای برنامه‌های فرهنگی اوقات فراغت را دارند که نیاز است هماهنگی‌ها در سطح ستاد و قرارگاه انجام شود و دبیرخانه نظم واقعی را به برنامه‌های فرهنگی بدهد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان گسترده‌ترین، مردمی‌ترین و کم‌هزینه‌ترین نهاد فرهنگی در سطح استان برنامه‌های متنوعی در دست اجرا دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha