استاندار فارس: حل مشکلات روستاییان مهاجرت معکوس را رقم خواهد زد

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: یقین دارم اگر مشکلات مسکن، راه، آب و اشتغال در روستاها حل شود به جای مهاجرت از روستا به شهر، شاهد مهاجرت معکوس خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، دکتر محمدهادی ایمانیه شنبه در حاشیه نشست بررسی پروژه های عمرانی محرومیت زدایی در شیراز در جمع خبرنگاران افزود: امروز و با امضای این تفاهم نامه محرومیت زدایی، روز خوبی برای مردم فارس به ویژه افراد دغدغه‌مند که نگران مسایل رفاهی، آسایش و محیط زندگی نیازمندان، روستاییان و افراد کم برخوردار بودن را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: با تدابیر انجام شده و اذن رهبر معظم انقلاب، فعالیت های متنوع تری توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حوزه محرومیت زدایی از جمله آبرسانی، مسکن، اشتغال، حوزه های عشایری، راه روستایی، مدارس، بهداشت و درمان، آبخیزداری و احیای قنوات، امنیت غذایی، پیشرفت منطقه‌ای و رفع معضلات حاشیه‌نشینی انجام خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس اظهارکرد: در نشست امروز مقرر شد که تا پایان تیرماه امسال تفاهم‌نامه‌های همکاری به تفکیک موضوع بین بسیج سازندگی، سازمان های استان، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و استانداری فارس منعقد شود.

ایمانیه افزود: منابع اعتباری این طرح ها از طریق نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و سفر دوم هیات دولت به فارس در قابل اعتبارات ملی و استانی تامین خواهد شد.

وی، با اشاره به فعالیت های قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در زمینه آبرسانی به روستاهای فارس هم گفت: در ابتدای دولت سیزدهم نزدیک به یک هزار روستای استان دچار بحران یا تنش آبی بودند که از سال گذشته با تدبیر این قرارگاه و فعالیت‌های بسیج سازندگی، آب و فاضلاب استان و آبفای شیراز عملیات آبرسانی به ۳۷۰ روستا آغاز شده که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار فارس بیان کرد: مجموعه این اقدامات سبب شد که حدود ۲۰۰ روستا از آب آشامیدنی پایدار بهره مند شده که این کار همچنان با سرعت در حال انجام است، امیدواریم فراتر از زمان پیش بینی شده و در کمتر از یک سال شاهد اتمام این پروژه و بهره مندی تمام روستاها از آب آشامیدنی سالم باشیم.

ایمانیه اظهارکرد: امروز مقرر شد تا هفته دولت سال ۱۴۰۳ پروژه آبرسانی به باقیمانده این یک هزار روستا نیز پس از تامین اعتبار انجام شود.

وی با اشاره به بازدیدهای مکرر از نقاط مختلف استان گفت: راههای روستایی و مسکن ۲ موضوع مهم و پر اهمیت در روستاهای استان است که مقرر شد ۷۰ هزار خانه برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و برخی دیگر از سازمان‌های حمایتی تامین شود بدین صورت که زمین، زیرسازی و آماده سازی با استان و ساخت نیز توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) انجام شود.

نماینده عالی دولت در فارس بر لزوم حل مشکل مسکن، راه، آب و اشتغال روستاییان تاکید کرد و افزود: در بحث اشتغال روستایی امیدواریم بتوانیم زمینه ایجاد ۱۰۰ هزار اشتغال روستایی را برای مدت سه سال برنامه‌ریزی کنیم که برای تحقق این هدف به منابعی همچون تبصره ۱۶ و ۱۸ نیازمندیم.

ایمانیه با اشاره به راه‌های روستایی موجود هم گفت: امروز مقرر شد ایجاد یا روکش آسفالت افزون بر یک هزار کیلومتر راه روستایی انجام شود.

در این نشست تفاهم نامه چهارجانبه به منظور گسترش عدالت اجتماعی، محرومیت زدایی و توامندسازی اقتصادی استان فارس بین استاندار فارس، دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع)، فرمانده سپاه فجر فارس و رییس مجمع نمایندگان این استان امضا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha