خراسان جنوبی رتبه اول طرح جهش تولید مسکن را کسب کرد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان با واگذاری زمین به ۲۸ هزار و ۹۶۲ نفر به صورت انفرادی و گروهی رتبه اول طرح جهش تولید مسکن را در کشور کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز شنبه در هشتمین نشست شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم که با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: طبق آمار ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در هشتمین جلسه شورای عالی مسکن، خراسان جنوبی حائز رتبه نخست کشور در طرح جهش تولید مسکن شد.

وی گفت: مسئولان استان برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهرهای استان اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در خراسان جنوبی به دلیل واگذاری زمین و تسهیلات در بافت جدید به مردم، خیلی تمایلی برای بازسازی خانه‌های بافت فرسوده از سوی مردم وجود ندارد.

وی عنوان کرد: چون استفاده از ظرفیت قانون جهش مسکن و ساخت مسکن در بافت‌های جدید برای مردم به صرفه‌تر از بافت های فرسوده است، لذا مردم به سمت بازسازی بافت‌های فرسوده نمی‌روند و به همین خاطر رتبه استان در این زمینه پایین‌تر است.

قناعت درخصوص طرح تامین اعتبارات زیرساخت‌های مسکن ملی مانند آب و برق به صورت تقسیم بین وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و اعتبارات استان‌ها به صورت مساوی، گفت: این طرح برای استان‌های جدید التاسیس مانند خراسان جنوبی جواب نمی‌دهد و پیگیری لازم برای کاهش سهم استان باید صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: جلسه بعدی شورای عالی مسکن استان در هفته آینده با حضور همه فرمانداران و ارائه گزارش عملکرد و بیان مشکلات و موانع برگزار شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم گفت: تاکنون برای ۲۸ هزار و ۹۶۲ نفر در این استان زمین به صورت انفرادی و گروهی واگذار شده که از این تعداد ۱۹ هزار و ۹۵۰ نفر به صورت انفرادی و ۹ هزار نفر نیز به صورت گروه‌های دو و سه و چهار نفره زمین واگذار شده است و در این زمینه خراسان جنوبی رتبه اول کشوری را کسب کرد.

میرمحمد مودی با بیان اینکه اراضی مورد نیاز اجرای قانون جهش تولید مسکن در چهار سال اول دولت سیزدهم به طور کامل در خراسان جنوبی تامین و به مردم واگذار شده است، گفت: قرارداد این زمین‌ها در دست مردم است و انتظار داریم که مردم سریعتر پروانه ساخت بگیرند و کار را شروع کنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۵۰ هزار نفر متقاضی و پشت نوبت دریافت زمین در استان هستند و اکنون پیگیر تعیین تکلیف ۲۲ هزار متقاضی هستیم که از قبل زمین دریافت کردند و در مرحله دوم برای افراد جدید زمین واگذار کنیم.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: افرادی که تاکنون در استان زمین دریافت کردند و پس از یک سال هیچ اقدامی برای ساخت نکنند، زمین از فرد گرفته و به متقاضی جدید واگذار می‌شود، پس مردم هرچه سریعتر کار ساخت واحدهای خود را شروع کنند.

وی افزود: تمامی بانک‌ها نیز به جز بانک ملت، بقیه در زمینه اعطای تسهیلات ساخت مسکن هنوز عملکردشان قابل قبول نیست و نیازمند همراهی بیشتری هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha