تدابیر لازم حفاظتی برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی لرستان اتخاذ شد

خرم آباد- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان، از اتخاذ تدابیر لازم حفاظتی برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین میرزایی عصر شنبه در جلسه شورای معاونین اداره‌کل منابع طبیعی اظهارداشت: با توجه به بارش‌های مناسب و پوشش گیاهی خوبی که عرصه‌های طبیعی دارا هستند و در پی گرم شده هوا، ضریب خطر آتش سوزی در این عرصه‌ها افزایش یافته که ضروری است تدابیر لازم در قالب اقدامات حفاظتی و پیشگیرانه برای جلوگیری و اطفاء به موقع آتش سوزی اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه مدیر باید در شرایط سخت قدرت تصمیم گیری داشته و مباحث اداری را قفل نکند بلکه اجازه دهد کارها بخوبی و سریع پیش رود، افزود: به منظور واکنش سریع و به هنگام، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در تمامی شهرستان‌های استان بایستی با تجهیزات و امکانات به حال آماده باش در آمده تا در هنگام وقوع آتش سوزی‌های احتمالی سریعا وارد عمل شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان همکاری مردم در امر پیشگیری از آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی را مهم دانست و گفت: اگر تجهیزات و امکانات موجود جوابگو نیست، بلافاصله به قید فوریت تمام تجهیزات لازم و جیره خشک خریداری و مشکلات خودرویی هرچه زودتر مرتفع و در اختیار کارکنان یگان حفاظت قرار گیرد.

وی مقوله اطلاع رسانی و فرهنگ سازی را در پیشگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی موثر دانست و یادآور شد: با عنایت به تأثیرگذاری رسانه ها در شکل دهی و جهت دهی افکار عمومی و تغییر نگرش ها، اطلاع رسانی می‌تواند در ارتقاء آگاهی عمومی و مشارکت مردمی در پیشگیری از وقوع هرگونه آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی تأثیرگذار باشد.

میرزایی بر بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی برای پیشگیری هرچه بهتر از عرصه‌های منابع طبیعی در مقابله با آتش سوزی تأکید و از عموم مردم درخواست کرد: هنگام مراجعه به عرصه‌های منابع طبیعی ضمن رعایت نکات ایمنی و پرهیز از روشن کردن آتش، در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی، فوراً مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha