۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۲۶
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85136325
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر میراث فرهنگی: صنایع دستی راه بُرون رفت از انسداد اقتصادی است

اصفهان- ایرنا- معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: صنایع دستی، راه بُرون رفت از انسداد اقتصادی است و می‌تواند برای ما ارزش افزوده بالایی ایجاد کند بنابراین باید توجه ویژه به آن داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مریم جلالی روز شنبه در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و برگزیدگان صنایع دستی در اصفهان افزود: اقتصاد، مساله امروز کشورمان است و صنایع دستی در چهار ساحت فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی می‌تواند نقش آفرینی کند.
وی با تاکید بر اینکه صنایع دستی خانواده محور است و می تواند پیوند بین نسلی و انسجام اجتماعی ایجاد کند، اظهارداشت: صنایع دستی این امکان را فراهم می‌کند که با تکیه به اصالت در دنیای مدرنیته پیش رویم به شرط آنکه بدانیم کجا سرمایه گذاری کنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با بیان اینکه اقتصاد هویت بنیان در کنار صنایع دستی ایجاد خواهد شد، گفت:ما باید در خلق ثروت از محل صنایع دستی موثر باشیم و ارزش افزوده ایجاد کنیم.

وی همچنین به نقش زنان در زمینه صنایع دستی اشاره کرد و افزود: زنان می توانند صنایع دستی حکمت بنیان را مبتنی بر عشق و علاقه به اعتلا برسانند.

جلالی با بیان اینکه نتیجه تلاش هایی که از خرداد سال گذشته در کشور در زمینه صنایع دستی انجام شده، همگرایی و مفاهمه بوده است، اظهارداشت: امروز در پنجاه و نهمین سالگرد تشکیل شورای جهانی صنایع دستی و در اصفهان، میزبان فعالان این عرصه و همچنین شهرداران ۱۴ شهر جهانی صنایع دستی هستیم.

رییس شورای جهانی صنایع دستی نیز در این مراسم گفت: اصفهان یکی از نخستین شهرهایی بود که عنوان شهر جهانی صنایع دستی را به خود اختصاص داد و از سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد این موضوع با شدت بیشتری دنبال شده است.

"سعد القدومی"، با اشاره به جایگاه هنرمندان در شورای جهانی صنایع دستی، افزود: این شورا وظیفه دارد که از میراث فرهنگی و صنایع دستی در برابر تهاجم ها حفاظت کند و دولت ها نیز باید این موضوع را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه این رویکردها می تواند اقتصاد کشورها را نیز تحت تاثیر قرار دهد، ادامه داد: در این جهان که مشاغل در حال ریزش هستند، صنایع دستی می تواند این مسیر را به رویش و توسعه صادرات رهنمود کند.

رییس شورای جهانی صنایع دستی خاطرنشان کرد: توسعه صنایع دستی در کشورها با ارتباط و گسترش مراکز آموزشی به وجه بهتری میسر خواهد شد.

وی افزود: صنایع دستی می تواند حوزه موثری در ارتباطات بهتر تجاری و اقتصادی و منبع درآمدی جدیدی برای کشورهایی مانند ایران باشد.

به گزارش ایرنا در این مراسم با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از پیشکسوتان و برگزیدگان صنایع دستی استان اصفهان تجلیل شد.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز شنبه همزمان با هفته صنایع دستی به استان اصفهان سفر کرد.

اصفهان در سال ۱۳۹۴ بعنوان نخستین شهر ایرانی به عضویت شبکه شهرهای خلاق یونسکو(سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی سازمان ملل متحد) در زمینه صنایع دستی و هنرهای مردمی درآمد و همچنین توسط شورای جهانی صنایع دستی، عنوان ”شهر جهانی صنایع دستی” به آن اعطا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha