۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰:۳۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85136388
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت وگوی اردوغان و بن زاید درباره تقویت روابط

۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰:۳۵
کد خبر: 85136388
گفت وگوی اردوغان و بن زاید درباره تقویت روابط

تهران- ایرنا- منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده در استانبول با یکدیگر دیدار و درباره تقویت روابط بین دو کشور گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، رئیس امارات متحده پس از دیدار با رئیس جمهور ترکیه در توییتی نوشت: من از دیدار با رئیس جمهور رجب طیب اردوغان در استانبول لذت بردم. ما در مورد تقویت روابط راهبردی و پیشبرد مشارکت اقتصادی بین دو کشور گفت وگو کردیم.

وی در ادامه تاکید کرد که امارات متحده عربی مایل به تعمیق همکاری با دوستان خود برای حمایت از صلح و رفاه در منطقه و جهان است.

ریاست جمهوری ترکیه پیش تر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که اردوغان و محمد بن زاید در فرودگاه آتاتورک استانبول دیدار کردند.

بر اساس گزارش‌ها دیدار رئیس جمهور ترکیه با رئیس امارات متحده عربی پشت درهای بسته صورت گرفته است.

منابع خبری روز شنبه از ورود رئیس امارات به ترکیه با هدف تقویت روابط راهبردی میان دو کشور خبر داده بودند.

اردوغان رئیس جمهور ترکیه در بدو ورود بن زاید به فرودگاه استانبول، از وی استقبال کرد.

علاوه بر اردوغان، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه و شماری از وزرای دیگر این کشور نیز در مراسم استقبال از بن زاید در فرودگاه حضور داشتند.

بن زاید در رأس یک هیات بلند پایه به ترکیه سفر کرده است.

ترکیه و امارات متحده عربی با هدف تقویت مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری متقابل، اسفند گذشته توافق‌نامه شراکت جامع اقتصادی با چشم‌انداز تجارت سالانه ۴۰ میلیارد دلاری امضا کردند.

تجارت دوجانبه بین ترکیه و امارات متحده عربی در سال گذشته میلادی با ۴۰ درصد رشد نسبت به سال ما قبل، به حدود ۱۹ میلیارد دلار رسید.

ترکیه هم‌اکنون ششمین شریک تجاری امارات متحده عربی در عرصه تجارت غیرنفتی محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha