ارزروم ترکیه برای برگزاری شب‌های فرهنگی اردبیل انتخاب شد

اردبیل - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از موافقت مسئولان ارزروم ترکیه با برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی در این شهر ، به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری اردبیل خبر داد.

یحیی نجارقابل روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهر ارزروم ترکیه برای اولین برنامه شب‌های فرهنگی اردبیل انتخاب شد که زمان آن تیرماه خواهد بود ولی روز برگزاری از ناحیه شهر میزبان اعلام خواهد شد.

وی افزود: ارزروم ترکیه به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۵ میلادی انتخاب شده است و این موضوع زمینه را برای برگزاری برنامه‌های مشترک با اهداف همسو فراهم می‌کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: برگزاری شب‌های فرهنگی در کشورهای عضو اکو از برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ است و طی ماه‌های آینده این برنامه‌ها برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل در کشورهای مختلف برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ترکیه یکی از اهداف جذب گردشگر برای ایران و استان اردبیل است، برگزاری شب‌های فرهنگی در ارزروم می‌تواند در راستای تحقق اهداف گردشگری موثر باشد.

نجارقابل ادامه داد: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ فرصتی مهم برای استان اردبیل است و تلاش می‌شود با اجرای برنامه‌های مختلف در داخل و خارج و با میزبانی شایسته از گردشگران، پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو را در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کنیم.

به گزارش ایرنا ، وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو در اجلاس ۲۰۱۸ خود، اردبیل را به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو انتخاب کردند و در اردیبهشت ماه امسال با حضور وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی، دبیرکل و سفرای اکو و جمعی از دیپلمات‌ها و میهمانان داخلی و خارجی، آیین افتتاحیه این رویداد در اردبیل برگزار شد و اجرای برنامه‌های مختلف برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل ادامه دارد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است و با داشتن مناطق طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی از مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha