ایجاد اشتغال و رونق تولید مهمترین ماموریت جهاد کشاورزی قصرشیرین است

قصشریرین- ایرنا- سرپرست فرمانداری قصرشیرین با اشاره به امر رهبر معظم انقلاب مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید» مهمترین ماموریت جهاد کشاورزی شهرستان قصرشیرین را در سال جاری با توجه به ظرفیت های بسیار خوب کشاورزی این شهرستان در حوزه رشد تولید و ایجاد اشتغال بیان کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمد حیدری» روز یکشنبه در اولین جلسه شورای اشتغال قصرشیرین افزود: جهاد کشاورزی با خلق فرصت های جدید در حوزه تولید محصولات کشاورزی و باغی و توسعه آن در بخش های مختلف باغبانی و زراعی با یک برنامه ریزی هدفمند و با الزامات قوی و بروز کردن آموزش های کارشناسان برای داشتن یک باغداری و کشاورزی مدرن می تواند تحول آفرین عمل کند.

وی اظهار کرد: در کنار کشاورزی باید بخش صنعت و معدن را با توجه به وجود معادن گچ و قیر در شهرستان و راکد بودن این بخش نیز توسط اداره صمت فعال کنیم.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین با اشاره به آمار اشتغال سال گذشته گفت: شاخص کاری پارسال تعهد اشتغال ایجادی دستگاه ها نشان دهنده موفقیت و در بخش مشاغل خانگی نشان دهنده ناکامی است.

حیدری ادامه داد: وقتی ظرفیت قانونی برای اشتغال ایجاد می شود همه باید با تمام توان و پر انگیزه حضور پیدا کنیم و مردم را راهنمایی و حمایت کنیم که از این ظرفیت ها استفاده کنند.

ایجاد اشتغال و رونق تولید مهمترین ماموریت جهاد کشاورزی قصرشیرین است

وی با بیان اینکه نظام اطلاع رسانی ما در باب ارائه تسهیلات و خدمات و مشاغل جدید یک نظام اطلاع رسانی ضعیف و معیوب است، ادامه داد: سامانه ما باید دقیق و شفاف باشد، هر تسهیلاتی باید در معرض دید مردم باشد و ما باید سراغ مردم برویم و حسب امر رهبر معظم انقلاب که امسال سال رشد تولید است سراغ فعال کردن ظرفیت هایی برویم که منجر به اشتغال می شود.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین با اشاره به اینکه باید یک موسسه کارآفرینی توسط جوانان خوشفکر و خلاق در قصرشیرین تاسیس شود، گفت: با ایجاد این مهم می توانیم متناسب با ظرفیت های اقلیمی، گردشگری، مرزی و تجاری رسته های شغلی و اشتغال زایی ایجاد کنیم و خلاقیت و ابتکار عمل داشته باشیم و کار آفرینی کنیم.

حیدری ادامه داد: از ابتدا از مجموع ۹۱۷ سهم تعهد مشخص شده برای شهرستان قصرشیرین تاکنون ۴۱ نفر شغل در سامانه رصد معادل پنج درصد ثبت شده است.

او گفت: ما در حوزه تجارت در شهرستان خوب عمل کرده ایم اما باید دیگر بخش های صنعت و معدن و کشاورزی بیش از پیش فعال شود.

قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه دارای ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق است که در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha