نیازمند راهکارهای علمی و عملی برای ایمن‌سازی جاده‌های گیلان هستیم

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت شناسایی دقیق نقاط حادثه‌خیز در راه‌های استان گفت: برای ایمن‌سازی جاده‌های گیلان و کاهش حوادث ترافیکی باید راهکارهای علمی و عملی ارائه شود، گذشت زمان جلسات به گزارش‌های آماری نتیجه‌ای به همراه ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز یکشنبه در جلسه شورای راهبری ترافیک گیلان در استانداری اظهار کرد: اینکه در هر جلسه این شورا صحبت های گذشته و تکراری بیان شود، قابل قبول و راهگشا در وضعیت ترافیکی استان نیست.

وی با بیان اینکه جلسات شورای راهبری ترافیک گیلان از این به بعد کاربردی و به صورت سوال و جواب خواهد بود، اضافه کرد: نمودار پیشرفت کارها به لحاظ ایمنی و کاهش تصادفات باید در هر جلسه مشخص و ارائه شود.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: مسیرهای پرخطر و حادثه‌خیز استان باید شناسایی و برای ایمن‌سازی آنها سریع‌تر اقدام شود ضمن اینکه تا رفع نقاط حادثه‌خیز و ناایمن، اقدامات پیشگیرانه در این نقاط انجام شود.

وی اظهار کرد: تعداد این مناطق حادثه خیز و مسیرهای پرخطر به صورت فنی و تخصصی باید مشخص و برآورد هزینه‌ای و اختصاص اعتبار آن انجام گیرد.

عباسی از پلیس راه و راهور گیلان خواست تا درآمد حاصل از جریمه راهنمایی و رانندگی استان را اعلام کند تا پیگیری لازم برای مبلغ جریمه به منظور هزینه در کاهش آمار سوانح رانندگی و تصادفات استان انجام شود و نباید این مبالغ در تهران برای امور دیگر صرف شود.

وی خاطر نشان کرد: برای هر نقطه از راه‌های گیلان باید بسته اورژانسی و درمانی آماده شود به طوری که کوتاهترین مسیر و کمترین زمان برای انتقال مصدوم حوادث ترافیکی مشخص شده‌باشد.

استاندار گیلان با اشاره به گزارشی مبنی بر برگزار نشدن جلسه شورای ترافیک در برخی از شهرهای استان بیان کرد: فرمانداران شهرستان‌هایی از جمله خمام، لاهیجان، آستارا و رشت باید به معاونت عمرانی استانداری پاسخگو باشند که چرا جلسه برگزار نشد.

وی با تاکید به فرمانداران مبنی بر برگزاری منظم جلسات شورای ترافیک، اضافه کرد: فرمانداران رشت، تالش، آستارا، بندرانزلی و رودبار نسبت به رفع نقاط بحرانی این شهرستان‌ها با پلیس راه و راهور تصمیم‌گیری کرده و برای اختصاص اعتبار برای هزینه‌کرد در این بخش از محل اعتبارات سال جاری اقدام نمایند.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: برای ترافیک روان و ایمن باید همکاری و هماهنگی‌های لازم بین بخشی صورت گیرد تا مردم این استان در امنیت و آرامش باشند و از سویی مسافران نیز خاطرات خوشی از سفر به گیلان داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آمار تصادفات مربوط به موتورسواران اظهار کرد: برای پیشگیری از این تصادفات باید اقدامات سختگیرانه صورت گیرد تا شاهد بروز حوادث تلخ نباشیم.

عباسی از پلیس راه و راهور گیلان خواست تا نیازهای مربوط به دوربین‌های ثبت تخلفات شهر رشت و سایر مناطق را اعلام کنند ضمن اینکه همه مدیران در شهرهای مختلف باید نسبت به ثبت این دوربین‌ها داشته باشند و نیازها را به شهرداران برای اجرا اعلام کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان همچنین ایجاد سرعت‌گیر را پاک کردن صورت مساله عنوان کرد و افزود: این کار راه حل نیست، راه حل انجام اقدامات علمی و کارشناسی در راستای کاهش تصادفات و مدیریت صحیح است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان هم در این جلسه گفت: طی حوادث ترافیکی سال جاری در شهرهای استان ۲۸ نفر جان باختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ امیر طالبی اظهار کرد: ۹۶ درصد از فوتی‌های شهری گیلان طی این مدت بومی و ساکن شهرهای مختلف استان بودند.

وی با بیان اینکه از مجموع فوتی‌های ناشی از حوادث ترافیکی در این مدت، ۲۳ نفر در بیمارستان‌ جان باختند، خاطر نشان کرد: عابران پیاده و موتورسواران تعداد قابل توجه‌ای از فوتی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.   

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با تشریح وضعیت تصادف در رشت،  رودسر، لنگرود آستارا، بندرانزلی، رضوانشهر، سیاهکل، خمام و لاهیجان اضافه کرد: با توجه به افزایش جدی تصادف در این شهرستان‌ها، فرمانداران جلسات شورای ترافیک را برای رفع مشکلات ترافیکی حوزه استحفاظی خود فعال‌تر برگزار کنند.   

وی در بخش دیگری از سخنانش در جلسه شورای راهبری ترافیک گیلان با اشاره به برگزاری آخرین جلسه شورا در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ و اجرایی نشدن مصوبات آن اظهار کرد: جلسه گذشته هشت تا ۹ مصوبه داشت که اکثر این مصوبات پیگیری نشده‌است.  

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان اظهار کرد: یکی از مصوبات برگزاری جلسات شورای ترافیک شهرستان‌ها به صورت ماهانه بود، اگر چه تعدادی از شهرستان‌ها این جلسات را مرتب برگزار کردند اما تعدادی هم اقدامی در این رابطه انجام ندادند.  

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این در یک سال گذشته در جلسات شورای ترافیک گیلان نیز عملا اتفاق خاصی نیفتاده و آنطور که باید فعال نبوده تا موضوعات مختلف را در این حوزه مطرح کنیم.   

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha