به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری چاینا دیلی، این تونل که از ۳۲ لوله ای بتنی با پوسته فولادی در زیر دریا تعبیه شده است، بزرگترین تونل زیردریایی در جهان به شمار می آید و بخشی از پروژه ۲۴ کیلومتری شنژن-ژونگشانک است.
این تونل زیردریایی که شهرهای شنژن و ژونگشان را به هم متصل می کند نقش مهمی در توسعه منطقه خلیج بزرگ گوانگ دونگ-هنگ کنگ-ماکائو ایفا خواهد کرد ...
این تونل زیردریایی یکی از دشوارترین پروژه هایی است که تاکنون توسط انسان ساخته شده است.
بخش های دیگر این پل که قرار است تا ۱۷.۲ کیلومتر گسترش یابد، تا ۲۰۲۴ عملیاتی می شود.
در صورت عملیاتی شدن این مسیر، زمان سفر بین دو شهر مذکور از ۹۰ دقیقه به ۳۰ دقیقه تنزل خواهد یافت.
نظر شما