۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 5300
کد خبر: 85136842
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فلاح: اختلاف غیرقابل حلی بین وزارت ورزش و خصوصی‌سازی وجود ندارد

تهران- ایرنا- مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و جوانان گفت: انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره باشگاه استقلال با تعامل کامل بین وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی انجام شد و هیچ اختلاف غیرقابل حلی بین این دو نهاد وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، مرتضی فلاح مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و جوانان امروز (یکشنبه) در حاشیه مجمع باشگاه استقلال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تغییر و ترمیم اعضای هیئت مدیره یکی از مباحث مهم مجمع امروز باشگاه استقلال بود. مظلومی که از پیشکسوتان بزرگ باشگاه استقلال است و محمد مومنی از اعضای هیئت مدیره خارج شدند و حیدرزاده و خانی به‌عنوان عضو کمیته مالی و حسابرسی هیئت مدیره منصوب شدند.

وی با اشاره به تصمیم دیگری که در مجمع امروز گرفته شد، افزود: درخصوص هیئت نظارت بر عملکرد مالی و مدیریتی شرکت فرهنگی ورزشی استقلال تصمیماتی در این جلسه گرفته شد که در صورت جلسه مجمع لحاظ می‌شود. کمیته نظارت در راستای نظارت بر عملکرد به روز مالی، معاملاتی، قراردادها، تبلیغات محیطی و ... تشکیل می‌شود. ماهیت این کمیته فقط نظارتی است و حق مداخله ندارد و فقط به نظارت بر تطابق تصمیمات با مقررات، این کمیته تشکیل شده است.

چندی پیش اعلام شد باشگاه استقلال به وزارت اقتصاد واگذار شده. فلاح در پاسخ به این سوال که چرا مجمع باشگاه در وزارت ورزش برگزار شده و اکثر مدیران وزارت ورزش در مجمع حضور دارند و فقط قربان‌زاده در مجمع امروز حاضر بود، گفت: قربان‌زاده امروز رئیس مجمع بود و ما صرفا عضو بودیم ولی او به‌عنوان مالک و نماینده مالک در مجمع حاضر بود.

وی در پاسخ به این سوال که یعنی وزارت ورزش در مجمع باشگاه استقلال تصمیم‌گیرنده نیست، افزود: دستگاه تخصصی ذی‌صلاح در همه شرکت‌های دولتی نه‌تنها فقط سرخابی‌ها، به‌عنوان عضو تخصصی مجمع حضور دارد و این یک امر بدیهی است. وقتی وزارت ورزش، عضو مجمع باشگاه استقلال و پرسپولیس هست، قطعا تصمیم‌گیر هم هست. ضمن این‌که بحث مالکیت با بحث عضویت در مجمع فرق دارد. در راستای مصوبه هیئت وزیران قرار بود مالکیت سرخابی‌ها واگذار شود که هنوز مصوب نشده است. وقتی مصوب شود، درخصوص آن تعیین تکلیف می‌شود. در اجرای قانون، رئیس مجمع، رئیس سازمان خصوصی‌سازی است.

فلاح در خصوص این‌که انتخاب دو عضو جدید هیئت مدیره باشگاه استقلال از سوی وزارت ورزش بوده یا قربان‌زاده هم گفت: این انتخاب با تعامل همه اعضا انجام شده است. با تعامل وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی جلسات متعددی برگزار شد و درنهایت این دو عضو انتخاب شدند.

وی در خصوص اختلافات وزارت ورزش و قربان‌زاده هم گفت: اختلافی وجود نداشت. صرفا مباحثی درخصوص این که تعامل بیشتر شود و طرفین وقت بیشتری بگذارند تا شایسته‌ها انتخاب شوند. با این حال همیشه بین دو نهاد تعامل وجود داشت و شاید رسانه‌ای نشد.

فلاح در واکنش به مباحث مطرح شده از سوی روابط عمومی وزارت ورزش در فضای مجازی درخصوص برگزاری مجمع سرخابی‌ها هم گفت: من در این خصوص نمی‌توانم اظهار نظر کنم. اما برگزاری مجمع، موضوعی نیست که بتواند چالش و اختلاف ایجاد کند. بنده به‌عنوان مدیرکل حقوقی چنین مسائلی را قبول ندارم. هیچ اختلاف آن‌چنانی که قابل رفع نباشد، وجود نداشته است. ما امروز به اشتراک رسیدیم و دو عضو هیئت مدیره انتخاب شدند.

اما این که کریمی سرپرست است یا مدیرعامل، گفت: تعیین مدیرعامل در حیطه صلاحیت تخصصی هیئت مدیره است. کریمی فعلا به‌عنوان سرپرست انجام وظیفه می‌کند تا هیئت مدیره ترمیم شود و مدیرعامل را انتخاب کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha