عزم معاونت علمی برای محرومیت‌زدایی در کشور/ورود ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع محرومیت‌ها

تهران- ایرنا- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه وجود محرومیت در مناطق دورافتاده کشور به دلیل نبود امکانات و ظرفیت ها نیست بلکه ناشی از کم توجهی است؛ از مشارکت و همکاری این معاونت با ۲۸ نهاد و ۳۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور برای برگزاری نخستین نمایشگاه آبادیران با هدف کمک به توسعه مناطق محروم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز (یکشنبه) در نشست خبری نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا - آبادیران که در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: نمایشگاه آبادیران با هدف کمک به توسعه مناطق محروم با استفاده از ظرفیت و کمک شرکت های دانش بنیان ، خلاق و فناور با حمایت و مشارکت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ستاد اجرایی حضرت امام (ره)، بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه سه شنبه تا پنجشنبه این هفته( ۲۳ تا ۲۵ خرداد جاری) در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می شود؛ از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه را اتصال شرکت های دانش بنیان و فناوران به بازار پروژه های محرومیت زدایی و توسعه هرچه بیشتر بازار و تسهیل خرید کالا و خدمات از شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور اعلام کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با تاکید بر اینکه وجود محرومیت در مناطق دورافتاده کشور نه به دلیل نبود امکانات و ظرفیت ها است بلکه بیشتر ناشی از کم توجهی ها است؛ تاکید کرد: عزم این معاونت مشارکت و همکاری با ۲۸ نهاد کشور و ۳۰۰ شرکت دانش بنیان و فناوری برای برگزاری نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا - آبادیران» با هدف کمک به توسعه مناطق محروم است.

وی با بیان اینکه دبیرخانه برنامه ملی آبادیران در معاونت علمی راه اندازی شده است، افزود: این نمایشگاه نوآوری برای آبادانی کشور با مشارکت ۲۸ دستگاه اجرایی با هدف پیشرفت و عدالت برگزار می شود.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه این دستگاه ها در حوزه رفع محرومیت از مناطق کشور فعال هستند، ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه یک ابتکار است تا از طریق آن بتوانیم وظیفه ملی محرومیت زدایی را با هم صدایی سایر دستگاه ها اجرایی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه محرومیت مناطق مختلف کشور از نوع توجه است نه از نوع ظرفیت ها و استعدادها و قابلیت ها، خاطرنشان کرد: هرجایی که ظرفیت ها و قابلیت هایی وجود دارد، ساکنان آن منطقه نیز دارای استعدادهایی هستند و برای رفع محرومیت نیاز است توجه بیشتری به این مناطق صورت گیرد.

معاون علمی گفت: این برنامه به دنبال آن است که توجهات علمی و اقتصاد دانش بنیان را به نقاط محروم کشور معطوف کند که دارای بیشترین پتانسیل ها هستند.

وی افزود: نتیجه این توجه احساس تعلق به کشور است. نمونه این نوع اقدامات اردوهای جهادی است که افراد با حضور در مناطق محروم و دیدن رنج مردم، پرتلاش تر و علاقه مندتر در جهت رفع نیازهای کشور گام برمی دارند.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: تجربه ثابت کرده است افرادی که در اردوهای جهادی مشارکت دارند، تعهد بیشتری برای رفع نیازهای کشور دارند.

وی با تاکید بر ظرفیت های کشور خاطرنشان کرد: کافی است شرکت های دانش بنیان و فناور به نیازها و پتانسیل ها کشور متصل شوند. این امر موجب خواهد شد به واسطه بکر بودن فرصت ها، زمینه برای توسعه اقتصاد دانش بنیان فراهم شود.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به حضور ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه ابراز امیدواری کرد که با هم افزایی ۲۸ نهاد مشارکت کننده، تا سال آینده در حوزه اقتصاد دانش بنیان و کسب و کارها اقداماتی صورت گیرد تا در نمایشگاه سال آینده آبادیران علاوه بر ارائه گزارش یک سال فعالیت، گزارشی از ایجاد فرصت های جدید و کشف شده ارائه شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه نیازهای احصا شده در این نمایشگاه براساس آمایش سرزمینی است که این ۲۸ نهاد اجرایی کرده اند، گفت: مناطق محروم نیز براساس شاخص هایی چون نرخ بیکاری، سطح دسترسی و سطح رفاه تعریف شده اند.

دهقانی فیروزآبادی گفت: در این نمایشگاه با ایجاد هم افزایی در نوآوری اجتماعی، معاونت علمی پلتفرمی را در حوزه نظام نیازها و فرصت های اقتصادی ایجاد می کند تا شرکت های دانش بنیان براساس نیازهای موجود طرح های خود را پیاده سازی کنند.

نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا - آبادیران از روز سه شنبه تا پنجشنبه این هفته (۲۳ تا ۲۵ خرداد جاری) در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha