سامانه پنجره مدیریت واحد زمین در خراسان‌شمالی راه‌ندازی می‌شود

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان‌شمالی گفت: سامانه پنجره مدیریت واحد زمین در راستای شفاف سازی، پیشگیری از فساد و پاسخ دهی سریع به درخواست‌های مربوط به سرمایه گذاری و تغییر کاربری‌ها به زودی در استان راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز یکشنبه اظهار کرد: سامانه پنجره مدیریت واحد زمین با فراهم ساختن امکان پایش اراضی کشور با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای، مدیریت درخواست متقاضیان خدمات حوزه زمین و همچنین مدیریت فرآیندهای بین دستگاهی قرار است، مانع هرگونه تصرف غیرقانونی و دست‌درازی به اراضی و املاک شود.

وی افزود: کارکرد دیگر این سامانه مربوط به مدیریت فرآیندهای بین‌دستگاهی است که بر همین اساس تمامی مجوزهای حوزه زمین و مسکن که توسط دستگاه های متولی صادر می‌شد در یک پنجره واحد مدیریت زمین به شکل مستمر نظارت می‌شود.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: با راه اندازی این سامانه جدای از بحث واگذاری سریع زمین به صنایع، درخواست‌های مربوط به سرمایه گذاری و همچنین تغییر کاربری‌ها به سرعت انجام خواهد شد.

سامانه پنجره مدیریت واحد زمین در خراسان‌شمالی راه‌ندازی می‌شود

حسین نژاد با بیان اینکه پنجره مدیریت واحد زمین یک سامانه نظارتی برای پاسخگویی سریع به متقاضیان است، گفت: دستگاه های اجرایی مکلف هستند هر نوع اطلاعات این حوزه را در اختیار اداره کل فناوری اطلاعات استان قرار دهند.

به گزارش ایرنا، سامانه پنجره مدیریت واحد زمین در راستای شفاف سازی و هماهنگی دستگاه های اجرایی مختلف به منظور پاسخ دهی سریع به درخواست های مربوط به سرمایه گذاری و تغییر کاربری ها و همچنین جلوگیری از تخلف های مربوط به زمین خواری، کاربری های غیر مجاز و فرار سرمایه گذاران از قوانین پیچیده اداری مطابق تاکید رهبرمعظم انقلاب نسبت به این موضوع با هماهنگی ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی و از طرف وزارت اطلاعات طراحی و ابلاغ شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha