کاهش ترافیک شهر کرمانشاه با اجرای پنج پروژه‌ عمرانی در دست ساخت

کرمانشاه- ایرنا- امروزه ترافیک شهری یکی از معضلات برای کلانشهرها است و علاوه بر اتلاف وقت شهروندان باعث ایجاد آلودگی زیست محیطی و صوتی در سطح شهر نیز می‌باشد، شهر کرمانشاه نیز از این غائله مستثنی نیست.

به گزارش ایرنا، همه ما به عنوان شهروند روزانه در سطح شهر با مشکل ترافیک دست و پنجه نرم می‌کنیم و مدت زمان زیادی از عمرمان در صف‌های عریض و طویل خودروها در خیابان‌های شهرحرام می‌شود.

کرمانشاه یکی از کلان شهرها است که در چند سال اخیر مشکل ترافیک در آن بیش از پیش خودنمایی می‌کند، مشکلی که اگرچه تازه نیست اما روز به روز در حال بزرگ شدن است.

با وجود افزایش معابر اصلی و عریض کردن بسیاری از خیابان‌ها در شهر اما همچنان شاهد صفوف طولانی خودروها به خصوص در بازه‌های زمانی مشخص از روز هستیم؛ ساعاتی که کسبه و بازاریان به محل کار خود مراجعه می‌کنند ساعات شلوغی شهر است.

اما نقاطی در شهر کرمانشاه وجود دارد که در ساعاتی از روز به دلیل ترافیک سنگین عملا خیابان قفل می‌شود و تردد به سختی صورت می‌گیرد.

از طرفی دیگر محله‌هایی نیز وجود دارند که ساکنین آن برای عبور و مرور مجبورند از یک خیابان مشخص عبور کنند که علاوه بر ایجاد ترافیک در آن نقطه باعث اتلاف وقت آنان نیز می‌شود.

تمام کلانشهرها برای مهار بار ترافیکی در شهر محتاج یک ریگ ترافیکی هستند، ریگ ترافیکی محوری در اطراف شهر است که باعث کاهش بار ترافیکی مرکز شهر می‌شود.

در این گزارش به پنج نقطه مهم و کلیدی در شهر کرمانشاه می‌پردازیم، یکی از مهمترین معابر که جزو نیاز اصلی شهر کرمانشاه به حساب می‌آید معبر شهید سرابیان و شهید دایی‌پور است.

این معبر خط واصل ۲ محله مهم و پرترافیک شهر است که با ایجاد آن بار ترافیکی دیگر نقاط تا حد قابل توجهی کاهش یافت، این معبر بهشت زهرا (س) کرمانشاه را به محله آریاشهر متصل می‌کند.

در ادامه این معبر محله کیهانشهر به کمربندی غربی متصل و در پایان سال ۱۴۰۱ نیز بلوار ورودی میرآباد به شهرک پردیس و صدرا متصل شد.

اما در سال جاری چهار معبر جدید دیگر در دست ساخت است که به ترتیب به آنها میپردازیم.

ساکنان شهرک‌های زیباشهر، متخصصین، کسری و حتی صدرا و پردیس برای دسترسی به نقاطی از شهر مجبورند از بلوار خلیج‌فارس عبور کنند و به میدان فردوسی برسند که یکی از نقاط کور ترافیکی شهر کرمانشاه محسوب می‌شود.

با احداث معبر اتصال سراب قنبر به محله صادقیه بسیاری از بار ترافیکی میدان فردوسی کاسته می‌شود و شهروندان برای دسترسی به محله دلگشا و دیگر محله‌های آن اطراف می‌توانند از این معبر استفاده کنند.

حُسن دیگر ایجاد این معبر این است که ۲ محله سراب قنبر و صادقیه که تا به امروز جزؤ محله‌های حاشیه‌ای شهر محسوب میشدند رونق گرفته و جزئی از بافت اصلی شهر که تردد روزانه در آن وجود دارد می‌شوند.

طول این معبر ۷۰۰ متر و عرض آن ۱۵ متر و چهار خط عبور و ۹ میلیارد تومان اعبار پروژه است و تاریخ افتتاح نیز ۱۵ مرداد سال جاری خواهد بود.

ادامه اجرای پروژه از بلوار شهید دایی‌پور تا منطقه ملاحسینی تا پشت محله جعفر آباد در دست اجرا است.

معبر دیگر پل میدان سپاه است، با اتمام این پروژه بار ترافیکی جنوب به شمال و برعکس کاهش می‌یابد و در قسمت غربی شهر معبر شهرک امام خمینی (ره) به شهرک مهدیه (دره‌ دراز) نیز در دست احداث است و این معبر باعث کاهش بار ترافیکی در میدان سنجابی و ورودی دولت آباد خواهد شد.

با اتمام و اجرای تمام این معابر بار ترافیکی این معابر کاهش خواهد یافت، البته هدف از ساخت این معابر در شهر تنها کاهش بار ترافیکی نیست بلکه وارد کردن محله‌های حاشیه‌ای به بافت اصلی شهر است.

احداث ۲ پل نیز در دستور کار شهرداری کرمانشاه قرار دارد، یکی در کمربندی شمال به جنوب کمربندی غربی در دست احداث است و دیگری نیز در اتوبان امام خمینی (ره) یا همان کمربندی شرقی در دست احداث است.

به گزارش ایرنا، در تاریخ ۲۱ خرداد سال ۱۴۰۲ شهردار کرمانشاه همراه با چند نفر از معاونان خود در قالب یک کاروان خبری برای بازدید از پروژه‌های عمرانی در دست ساخت راهی آن مناطق شد.

کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و شهرداری در قالب هشت منطقه شهری به شهروندان این کلانشهر خدمات ارائه می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha