۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۲۶
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85137294
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمله توپخانه‌ای سنگین ارتش سودان به مواضع نیروهای واکنش سریع پس از پایان آتش‌بس

تهران-ایرنا- همزمان با پایان آتش‌بس یک روزه در سودان، ارتش این کشور حمله گسترده‌ای را از جبهه‌های مختلف علیه مواضع نیروهای واکنش سریع در مناطق مختلف خارطوم انجام داده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، پس از پایان توافق آتش بس 24 ساعته در سودان با میانجی‌گری عربستان و آمریکا، درگیری‌ها بین ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع در نیل شرقی و منطقه الکدرو در خارطوم شمالی از سر گرفته شده است.

شبکه خبری روسیا الیوم گزارش داد که امروز (یکشنبه) جنوب شرق پایتخت سودان در حوالی خیابان 60 که نیروهای پشتیبانی سریع در آن مستقر هستند،، هدف حمله توپخانه‌ای سنگین ارتش قرار گرفت.

منابع محلی می‌گویند که صبح یکشنبه، سودانی‌ها با صدای انفجار، توپ و مسلسل در اطراف شهر الفتیحاب در جنوب ام درمان از خواب بیدار شدند.

آنطوری که منابع سودانی گزارش دادند، درگیری و تبادل آتش شدید در منطقه نیل شرقی واقع در شرق خارطوم همچنان ادامه دارد، و نیروهای پیاده نظام ارتش سودان در این منطقه مستقر شده‌اند.

ارتش سودان حملات نیروهای واکنش سریع را دفع کرد و مقر تجهیزات زرهی در منطقه الشجره در جنوب پایتخت را که یکی از مهم ترین مکان های استراتژیک نیروهای مسلح سودان است، هدف قرار داد.

ساعت شش صبح امروز یکشنبه به وقت محلی، آتش بس 24 ساعته دیروز که با وساطت سعودی-آمریکایی به دست آمد، پایان یافت.

عربستان و آمریکا مانند ملت سودان از اینکه طرفین درگیری به توافق های پیشین پایبند نبودند احساس ناخرسندی می کنند و برهمین اساس، آتش بس کنونی پیشنهاد شد تا اندکی از خشونت ها کاسته شد و کمک های انسانی به نیازمندان برسد و فضای اعتماد میان طرفین درگیری بهبود یابد.

سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) شاهد درگیری بین ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان با نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) از جمله در پایتخت خارطوم و سایر شهرهای شمال و غرب کشور بوده است.

تاکنون چندین بار آتش‌بس در سودان اعلام شده، اما طرف‌های درگیر بطور مداوم آن را نقض می‌کنند.

درگیری های اخیر سودان تاکنون بیش از یکهزار و ۸۰۰ کشته برجای گذاشته و سازمان ملل اعلام کرده که بیش از یک میلیون نفر در داخل این کشور آواره شده‌اند، علاوه بر آن ۳۰۰ هزار سودانی به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

نمایندگان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان از ۱۶ اردیبهشت در شهر جده عربستان حضور دارند و برای دستیابی به توافق مذاکره می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha