۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۰۴
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85137323
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نفت ارزان روسیه به پاکستان رسید

۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۰۴
کد خبر: 85137323
نفت ارزان روسیه به پاکستان رسید

اسلام‌آباد - ایرنا - اولین محموله نفت خام روسیه با زیرقیمت بازار که اخیر توسط دولت پاکستان سفارش داده شده بود، در بندر «کراچی» لنگر انداخت؛ تحولی که نخست وزیر پاکستان آن را فاز جدید در روابط با روسیه تعبیر کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، دفتر نخست وزیری پاکستان اعلام کرد نفتکش روسی حامل نفت خام ارزان این کشور امروز وارد بندر کراچی شد و تخلیه آن از فردا آغاز می‌شود.

«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان با ابراز خرسندی از عملی شدن همکاری نفتی کشورش با فدراسیون روسیه در حساب کاربری رسمی خود در توییتر نوشت که وعده دولت وی به مردم پاکستان برای تامین نفت ارزان به حقیقت پیوست.

وی دریافت نفت زیرقیمت بازار از روسیه را یک رویداد متحول کننده برای دو کشور و گشایش روزنه‌ای دیگر در مناسبات اسلام‌آباد و مسکو دانست و افزود : ما یک قدم به سوی رفاه، رشد اقتصادی و امنیت انرژی و مقرون به صرفه بودن حرکت کردیم.

نفت ارزان روس‌ها درحالی به پاکستان می‌رسد که اسلام‌آباد با وجود خشم جبهه غرب و کارشکنی این کشورها در مسیر توسعه روابط پاکستان و روسیه، به تقویت همکاری‌های دوجانبه با مسکو به ویژه در بخش انرژی ادامه می‌دهد.

وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اظهار داشت که موضع بی طرفانه اسلام‌آباد در قبال جنگ اوکراین در جای خود پایدار بوده و همزمان پاکستان مصمم به توسعه روابط پایدار با فدراسیون روسیه است.

با وجود سنگ‌اندازی غرب در مسیر همکاری میان کشورهای منطقه و از طرفی تلاش آمریکایی‌ها برای سرایت جنگ سرد خود با چین به دیگر کشورها، پاکستان گام‌های دقیقی را برای تعمیق روابط با بازیگران مهم منطقه از جمله ایران و روسیه به ویژه در زمینه حذف دلار در معادلات تجاری برمی دارد.

برخی گزارش‌ها حاکی است که اسلام‌آباد احتمالا قصد دارد برای پرداخت مبلغ قرارداد خرید نفت از روسیه، از «یوآن» چین به جای دلار آمریکا استفاده کند؛ موضوعی که باعث گسترش دامنه دلار زدایی از تجارت جهانی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha