هاشمی: فوتبال شاخص‌های اعزام به هانگژو را نداشت/ روسای فدراسیون‌ها قول‌شان را فراموش نکنند

تهران- ایرنا- دبیرکل کمیته ملی المپیک معتقد است که فوتبال به‌رغم نداشتن شاخص‌های اعزام کیفی به بازی‌‎های آسیایی، باتوجه به قول رئیس فدراسیون و سرمربی تیم بزرگسالان برای کسب مدال در فهرست اعزام قرار گرفت.

به گزارش شامگاه یکشنبه ایرنا، مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در حاشیه مسابقات تور جهانی تنیس در تهران گفت: هماهنگی حضور ۲۲ کشور کار بزرگ و پرزحمتی بود که باید از مسئولان فدراسیون تنیس و وزارت ورزش تشکر کنم.

هاشمی درباره اینکه چرا به تنیس تنها یک سهمیه برای حضور در بازی‌های آسیایی اختصاص پیدا کرده است، اظهار داشت: ستاد بازی‌های آسیایی که اعضایش متشکل از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هستند، درباره سهمیه‌ها تصمیم می‌گیرند. برای اعزام کاروان کیفی شاخص‌هایی تعریف شده و نمی‌توانیم آن طور که دل‌مان می‌خواهد همه رشته‌ها را ببریم. ملاک مدال‌آوری است، البته برای سهمیه بانوان، رتبه‌های چهارم، پنجم و ششم هم ملاک بوده است. در آخرین جمع‌بندی هم برای تنیس که یکی از رشته‌های المپیکی است یک سهمیه در نظر گرفته شد تا این رشته آسیب نبیند. البته این را هم قبول کنیم که رشته تنیس پیشرفت خوبی در سال‌های اخیر داشته است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره تعداد رشته‌هایی نهایی اعزامی به بازی‌های آسیایی هم اضافه کرد: در آخرین جمع‌بندی بر حضور ۳۷ تیم در هانگژو تاکید شد و بعد از آن دو جلسه با وزیر ورزش و مسئولان آکادمی داشتیم و در حال حاضر حضور ۳۱ رشته در بازی‌های آسیایی قطعی شده و ثبت‌نام صورت گرفته است. تصور می‌کنم با ۳۳۰ تا ۳۴۰ ورزشکار در این رقابت‌ها شرکت کنیم که در مجموع با کادر سرپرستی، مربیان و پزشکی و رسانه‌ای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی حدود ۵۳۰ نفر خواهد بود.

وی درباره حضور تیم فوتبال امید در هانگژو نیز تصریح کرد: تیم فوتبال امید در دایره شاخص‌هایی که برای اعزام در نظر گرفته شده بود، نمی‌گنجید ولی بنا به محبوبیت و جذابیت فوتبال و صحبت امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی بزرگسالان و مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال که قول دادند تیم امید در هانگژو پس از ۲۵ سال در بازی‌های آسیایی جایگاه داشته باشد، این سهمیه در نظر گرفته شد.

هاشمی افزود: هرچند انتظار سختی است ولی در حال تلاش هستند، دیر هم شروع کردند و انتظار این بود که ۶ ماه قبل تمرینات این تیم استارت بخورد اما مشکلاتی وجود داشت که این اتفاق نیفتاد. به هر حال همه نوع حمایتی را از تیم امید انجام می‌دهیم که بتوانند مردم ایران را خوشحال کنند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره اینکه رئیس فدراسیون تنیس اعلام کرده «هزینه اعزام تنیسورها به بازی‌های آسیایی را این فدراسیون تقبل می‌کند تا بیشتر از یک تنیسور اعزام شود»، گفت: در چارچوب‌ شاخص‌های مدال آوری، این سهمیه‌ها در نظر گرفته شده است. البته وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک مطابق با گزارش‌هایی که به آنها می‌شود می‌توانند تصمیمات ویژه بگیرند. ولی تا اینجا به جز دو، سه رشته مانند فوتبال که امید داریم اتفاق خوبی برای آنها بیفتد، سعی شده که از شاخص‌ها عدول نشود.

وی درباره آخرین خبرها درباره لباس کاروان هم اضافه کرد: گرمکن و تیشرت کاروان در قالب فراخوان نهایی شده و در حال تولید است. همچنین لباس کسانی که در رژه شرکت می‌کنند هم نهایی شده است. همه اقدامات برای اعزام کاروان در حال انجام است و سعی شده بهترین مکان دهکده برای کاروان ایران انتخاب شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه در فرصت سه ماهه تا اعزام، بازدید از اردوها و نظارت روی تیم‎‌های اعزامی بیشتر می‌شود، گفت: روی قول روسای فدراسیون‌ها حساب باز کردیم و از این به بعد باید رشته‌های رکوردی را در آکادمی و مرکز سنجش و اردوها و مسابقاتی که اعزام می‌شوند، بیشتر کنترل کنیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک همچنین درباره قرار گرفتن نام رشته‌های دراگون‌بوت و اسکیت در فهرست اعزام به بازی‌های آسیایی نیز اظهار داشت: دراگون‌بوت جزو رشته‌های مدال‌آور محسوب نمی‌شود و در فهرست نیست اما اسکیت در فهرست بود و باید نگاهی دوباره به آن بیندازم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha