استاندار مرکزی: صنایع از انرژی تجدید پذیر و پساب استفاده کنند

ساوه - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: با توجه به چالش های پیش روی کشور در حوزه تامین انرژی و منابع آبی انتظار می رود صنایع در مسیر بهره مندی از انرژی های تجدید پذیر و پساب فاضلاب تصفیه شده گام بردارند.

به گزارش ایرنا، «فرزاد مخلص الائمه» عصر یکشنبه در آیین بهره برداری از تصفیه خانه پساب شرکت ها طبیعت و پرشین کارتن شهرستان زرندیه اظهار کرد: با توجه به تنش های آبی امکان صدور مجوز برای صنایع آب جز با تامین آب از مسیر پساب داده نمی شود.

وی افزود: در این راستا احداث تصفیه خانه ها در شرکت های تولیدی برای بازچرخانی پساب برای تامین آب مورد نیاز صنایع کاری ارزشمند بوده و باید به عنوان الگو در تمام واحدها پیگیری شود.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه توسعه صنعت و مصرف از توسعه تولید پیشی دارد اضافه کرد: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای تامین برق مورد نیاز صنایع یک فعالیت اقتصادی کاملا به صرفه است و باید صنایع را به سمت بهره گیری از انرژی‌های تجدید پذیر هدایت کرد.

وی گفت: تصفیه خانه پساب شرکت های طبیعت و پرشین کارتن زرندیه با حمایت مالی صندوق توسعه ملی محیط زیست کشور انجام گرفته و این حمایت دولت به عنوان تنها راه برون رفت کمبود آب در صنعت انجام شده است.

«محمود جودکی» رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز کمبود آب و نیز مدیریت پساب‌های صنعتی را از چالش‌های پیش روی صنایع دانست و با تاکید بر بازچرخانی پساب در صنایع گفت: از پساب در صنایع فولادی و آبیاری فضای سبز و نیز گونه‌های گیاهی هدف، می توان استفاده کرد.

مدیر کل محیط زیست استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه به بازچرخانی پساب در استان مرکزی کمتر توجه می‌شود، افزود: در شرایط کمبود منابع آبی باز چرخانی بهترین راهکار برای تامین نیازهاست.

«یوسف یوسفی» با بیان اینکه ۲ طرح زیست محیطی در هفته محیط زیست در شهرستان زرندیه افتتاح شد، افزود: با افتتاح تصفیه‌خانه پساب شرکت طبیعت بخشی از پساب در فرآیند بازچرخانی این مجموعه و بخشی دیگر نیز توسط شرکت های همجوار و فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: پروژه دوم ارتقاء و بهینه سازی پروژه تصفیه خانه شرکت پرشین کارتن بود که قسمت عمده‌ای از ایراداتی گه در گذشته داشته است با نصب دستگاه های جدید مرتفع و با تصفیه پساب از خروجی آن استفاده خواهد شد.

مدیر کارخانه تولید روغن نباتی طبیعت زرندیه در آئین افتتاح این پروژه زیست محیطی گفت: این طرح با ظرفیت روزانه یک هزار متر مکعب طراحی شده است اما در شرایط موجود با ظرفیت روزانه ۵۰۰ متر مکعب فعالیت دارد.

«سعید شیرعلی نژاد» اظهار کرد: جلوگیری از ورود پساب این کارخانه به شهرک صنعتی و به سفره‌های زیرزمینی از ویژگی های این تصفیه خانه است و آب تصفیه شده قابلیت آن را دارد که در مصارف کشاورزی، فضای سبز محوطه، شسشتو و بازچرخانی به صنایع مورد استفاده قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha