زیرساخت‌های فوتبال یزد مناسب نیست+فیلم

یزد- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: زیرساخت‌های ورزش فوتبال در بخش سخت افزاری و نرم افزاری مناسب استان نیست و برای حل مشکل به همکاری همگان نیاز است.

به گزارش ایرنا، زهیر حاجی حسینی یکشنبه شب در جمع رییس و اعضای هیات فوتبال شهرستان یزد افزود: وجود زمین‌های مناسب و سایر امکانات جانبی برای برگزاری مسابقات داخلی و کشوری و برپایی دوره‌های آموزشی برای جامعه هدف در رشته فوتبال جزو نیازهای استان است.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی برای ورزش و فوتبال انجام گرفته ادامه داد: باید زیرساخت‌ها و امکانات فوتبال در شان استان باشد که در شرایط فعلی با آن فاصله وجود دارد و بری حل مشکل باید همه دلسوزان و خیران در کنار دولت همکاری و اقدام کنند.

زیرساخت‌های فوتبال یزد مناسب نیست+فیلم

این مسئول بیان کرد: نباید به راحتی از کنار رشته پرمخاطب فوتبال گذشت زیرا وقتی در بین مردم عنوان‌های برتر و نامور فوتبال نباشد حتی رشته‌های شاخص و دیگر مقام و عنوان‌های ورزشی دیده نمی‌شود و مردم فقط ورزش و اهمیت ورزش را به نام فوتبال می‌شناسند.

حاجی حسینی بیان کرد: چشم امید مردم و جوانان بیشتر به فوتبال شهر است مثلا مردم با تیم شهید قندی خاطره دارند و بنابراین باید زیرساخت ورزشی و فوتبالی در شان استان و شهرستان باشد و فوتبال استان به اندازه استعدادهای فوتبالی رشد نکرده و مشکلات مالی و مسائل حاشیه‌ای زمینه ساز این موضوع است.

وی تاکید کرد: مجموعه ورزشی شهید پاکنژاد سند هویتی شهرستان یزد است و برای همه شناخته شده است و باید بهسازی و ترمیم شود و هم مشکل رختکن و دیگر مسائل مجموعه باید مرتفع شود تا فشار روانی از هیات‌ها کم شود و بتوانند برای فوتبال قدم و بقیه ورزش‌ها گام موثرتری بردارند.

همچنین رییس هیات فوتبال شهرستان یزد گفت: این هیات در شهری با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت هنوز یک زمین اختصاصی برای برگزاری مسابقات و هم برای کسب درآمد ندارد و این مشکل اصلی است که انتظار داریم با پیگیری مسئولان حل شود.

سید حسن حسینی افزود: واگذاری زمین چمن برای درآمدزایی و کمک به هیات و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی، واگذاری ساختمان هیات و رفع مشکل رختکن و سکوی چمن و ساماندهی مدارس فوتبال و جلوگیری دروره‌های مدارس غیرمجاز فوتبال جزو مطالبات اصلی است.

در این نشست رییس و اعضای هیات فوتبال شهرستان یزد همکاری برای حل مشکلات این منطقه را خواستار شدند.

از جمعیت یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری استان حدود ۷۰ درصد در شهرستان یزد زندگی می‌کنند و هیات فوتبال در تمامی مناطق استان فعال است.

۳۰ تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی استان در لیگ های کشوری و ۱۰۰ تیم در لیگ استان حضور دارند.

استان یزد ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha