۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۲۳
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85137390
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

چهار طرح کشاورزی در شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

شهرکرد- ایرنا- چهار طرح کشاورزی یکشنبه همزمان با نخستین روز از هفته جهاد کشاورزی در شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری با حضور جمعی از مسوولان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در آیین افتتاح این طرح‌ها اظهارکرد: برای تکمیل و اجرای این چهار طرح ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار سرمایه‌گذاری شده است.

حسین برزگر ادامه داد: از این تعداد طرح سه پروژه مربوط به احداث گلخانه و یک پروژه مربوط به یک واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای است.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه از اجرای پروژه بزرگ تامین آب سرچاه دوازده امام پس از ۱۵ سال وقفه خبر داد و گفت: این طرح ۱۵ سال به صورت راکد قرار داشت که با پیگیری‌های انجام شده امسال ۹ میلیارد تومان از اعتبارات دولت به این پروژه اختصاص یافت.

برزگر ابراز امیدواری کرد که این طرح با مشارکت بخش خصوصی تا پایان سال به پیشرفت قابل قبولی برسد.

وی، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام را از مهمترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان برشمرد و افزود: تا یک ماه آینده پروژه تامین آب ده‌کهنه رویگر با اشتغالزایی بیش از ۱۷۰ نفر با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است. از مجموع اراضی این استان ۲۵۰ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد سطح زیرکشت اراضی کشاورزی استان است و در حال حاضر ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha