۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۵۶
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85137392
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازماندگان از تحصیل اثر غیرقابل جبرانی در آینده حوزه سوادآموزی خواهند گذاشت

اهواز- ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی با بیان اینکه وضعیت سواد آموزی در کشور نیازمند همت همه جانبه است، گفت: بازماندگان از تحصیل اثر غیرقابل جبرانی در آینده حوزه سوادآموزی خواهند گذاشت.

به گزارش ایرنا، علیرضا عبدی یکشنبه در جریان سفر خود به خوزستان در دیدار با استاندار با بیان اینکه شورای عالی پشتیبانی سواد آموزی در کشور تشکیل شده است، بیان کرد: شورای سواد آموزی جایگاه مهمی در توسعه سواد آموزی در کشور دارد و به طور جدی دنبال می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه توجه به تحصیل مردم در روستاها و مناطق حاشیه‌ای باعث ارتقای شاخص‌های سواد آموزی می‌شود، افزود: انگیزه سازی در راستای سواد آموزی باید انجام شود تا افراد بیسواد به سواد آموزی ترغیب شوند و در این مسیر نیازمند کمک فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها هستیم.

عبدی با اشاره به اینکه اکنون ۹۷.۱ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال کشور با سواد هستند، ادامه داد: آموزش سوادهای چند گانه و آموزش های دائم العمر ۲ برنامه مورد نظر در حوزه سواد آموزی کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این دیدار با تاکید بر فرهنگ سازی در حوزه سواد آموزی بیان کرد: مجمع خیرین سوادیار برای نخستین بار در استان خوزستان راه اندازی شده است.

مسعود حمیدی نژاد افزود: کاهش نرخ بی سوادی در استان با برنامه‌های فرهنگی به صورت‌ جدی در حال پیگیری است.

کارکنان زندان‌ها به زندانیان سواد می‌آموزند

رییس سازمان نهضت سواد آموزی همچنین در بازدید از اداره کل زندان‌های خوزستان گفت: در طرحی جدید کارکنان ادارات زندان‌ها به عنوان آموزش دهنده به زندانیان بیسواد آموزش می‌دهند.

علیرضا عبدی بیان کرد: در گذشته آموزش دهنده‌های نهضت سواد آموزی برای آموزش سواد به زندان می‌رفتند که با همکاری سازمان امور زندان‌ها به تازگی این کار توسط کارکنان زندان‌ها انجام‌ می‌شود.

وی با تاکید بر مشارکت عمومی در امر سواد آنوزی افزود: هر چقدر بتوانیم امر سواد آموزی را به سمت افرادی ببریم‌ که نزدیکترین ادبیات و فرهنگ را به فرد سوادآموز دارند موفق تر خواهیم بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در اداره کل زندان‌های خوزستان کارهای خوبی در حوزه سوادآموزی زندانیان انجام شده است،یکی از شرکای بسیار جدی سواد آموزی زندان ها و مجموعه های متعلق به آن است.

عبدی اظهار کرد: برای رشد و تعالی مستضعفان و کسانی که در طول زندگی خود با بحران‌های مختلف روبرو شدند و از مسیر علم آموزی دور شدند باید حمایت های لازم انجام شود تا شاهد توسعه سواد آموزی در کشور باشیم.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم که دوره دوم بزرگسالان در زندان‌ها را اجرا کنیم تا افرادی فرهیخته از زندان ها خارج شود.

۲ مرکز یادگیری محله سواد آموزی در ۲ زندان اهواز و دزفول در حال آموزش سواد به زندانی‌ها هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در جریان سفر به خوزستان در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی آبادان و خرمشهر و دیدار با استاندار حضور یافتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha