۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۴۱
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85137520
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیفیت هوای زنجان کاهش می‌یابد

۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۴۱
کد خبر: 85137520
کیفیت هوای زنجان کاهش می‌یابد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان صاف تا کمی ابری است و به تدریج با وزش باد و غبارآلودگی همراه می‌شود.

مرتضی قدیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این شرایط جوی تا اواخر هفته جاری ادامه دارد، افزود: با توجه به اینکه امواج قابل توجهی از لایه های جوی عبور نخواهد کرد طی روزهای آینده بارشهای چشمگیری برای استان پیش بینی نمی شود.

وی یادآور شد: احتمال بارش های پراکنده، محلی، رگباری و تگرگ در استان به دلیل گرما و رطوبت موجود در هوا وجود دارد.

قدیمی اظهار داشت: دمای هوا تا روز چهارشنبه هفته جاری روند افزایشی خواهد داشت و بعد از آن شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود.

وی دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۱۴ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: طی شبانه روز گذشته شهر سجاس با هشت درجه سانتیگراد خنکترین و گیلوان با ۳۱ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان گزارش شد.

قدیمی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی روز گذشته در اغلب نقاط استان، افزود: شهرستان خرمدره با ۱۰ میلیمتر، صایین قلعه با هشت میلیمتر و دانشگاه زنجان با ۶ میلیمتر بیشترین میزان بارشهای ناشی از فعالیت این سامانه را ثبت کردند.

وی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۲ و ۲۹ درجه، خرمدره ۱۶ و ۳۱ درجه، ابهر ۱۷ و ۳۲ درجه، آببر ۲۲ و ۳۴ درجه، سلطانیه ۱۳ و ۲۴ درجه، قیدار ۱۳ و ۳۰ درجه و ماهنشان ۱۴ و ۳۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha