فنی و حرفه‌ای کرمانشاه برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه دارد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان کرمانشاه از برگزاری کلاس و کارگاه‌های این سازمان برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان استان در فصل تابستان خبر داد و گفت: دانش‌آموزان می‌توانند برای ثبت‌نام در هریک از رشته‌های مهارتی مورد نیاز به سایت اداره کل فنی و حرفه‌ای استان مراجعه کنند.

«عزیز نوری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا؛ افزود: دانش‌آموزان ١۵ سال به بالا و دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی در استان کرمانشاه می‌توانند در برنامه کارگاهی تابستانه این اداره کل شرکت کنند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان حضوری نیز می‌توانند به مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی و آزاد استان برای ثبت نام مراجعه کنند، گفت: ١١٨ کارگاه فعال در بخش دولتی و حدود ٣٣٠ آموزشگاه فنی حرفه‌ای در بخش خصوصی و آزاد در استان کرمانشاه آماده پذیرش کارآموزان در رشته‌های مختلف هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه بیان داشت: آموزش ۱۲۰ حرفه در بخش دولتی و به همین تعداد و با تنوع بیشتر در بخش آموزشگاه‌های آزاد برای اجرای این برنامه‌ها در فصل تابستان در نظر گرفته شده است.

نوری اظهار داشت: آموزش در مراکز دولتی برای دانش آموزان تقریباً رایگان است اما در بخش خصوصی و آموزشگاهای آزاد براساس مصوبه کشوری از دانش آموزان شهریه دریافت خواهد شد.

وی همچنین از دیگر برنامه‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه را برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت در ۴١ رشته آموزشی عنوان کرد و افزود: این المپیادها ویژه افراد زیر ٢١ سالی است که دارای مهارت هستند.

نوری خاطرنشان کرد: المپیاد دیگری با نام المپیاد کارگری برای کارگران شاغل در صنعت برگزار می‌شود که با شرکت‌ها و تولیدهای های استان مکاتبه شده تا کارگران خود را در این مسابقات شرکت دهند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت حدود ۳۵۰ هزار دانش آموز و ۱۰۰ هزار دانشجو دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha