۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۷
کد خبر: 85137630
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یکصد هزار زائر از استان بوشهر به پیاده‌روری اربعین اعزام می‌شوند

بوشهر - ایرنا - رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال یکصد هزار نفر از این استان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین به کربلا اعزام می‌شوند.

عبدالرضا مطاف روز دوشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا اظهار کرد: با هدف ثبت اربعینی باشکوه همه پیش‌بینی‌های لازم در حوزه حمل و نقل، تغذیه، بهداشت و درمان به عمل می‌آید.

وی افزود: همچنین براساس برنامه‌ریزی انجام شده و با هدف خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی ۱۲۰ موکب راه‌اندازی می‌شود.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر ادامه داد: از این شمار ۴۴ موکب در مسیرهای داخلی از عسلویه تا شمال استان شهرستان دیلم ، ۹ موکب در مرز شلمچه، هفت موکب در نجف ، ۲۱ موکب در مسیر نجف تا کربلا و ۳۹ موکب نیز در شهر کربلا آماده خدمت رسانی به زائران حسینی است.

وی یادآورشد: شمار موکب‌هایی که امسال در استان بوشهر برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین راه‌اندازی می‌شود نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گفته مطاف امسال با توجه به پیش‌بینی افزایش شمار زائران اربعین قرار است ۶۰۰ هزار پرس غذا از سوی موکب‌ها پخته و همچنین زمینه اسکان ۶۵تا ۷۰ هزار نفر نیز فراهم شود.

مطاف تاکید کرد: بسترسازی برای حضور در مراسم اربعین حسینی امری مهم و ضروری است.

یکصد هزار زائر از استان بوشهر به پیاده‌روری اربعین اعزام می‌شوند

وی یادآور شد: سال گذشته ۹۵ موکب‌ در درون استان، مرز شلمچه، شهر نجف اشرف، مسیر نجف به کربلا و شهر کربلا توانستند با پخت ۴۷۱ هزار دست غذا و ۵۸هزار و ۲۰۰ نفر اسکان از زائران اربعین پذیرایی کنند.

مطاف از همه کسانی که قصد سفر به مراسم اربعین و زیارت عتبات عالیات در عراق را دارند درخواست کرد اقدامات اداری برای دریافت گذرنامه را انجام دهند تا در روزهای پایانی دچار مشکل نشوند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر گفت: ایجاد کارگروه‌های تخصصی زیر مجموعه کمیته‌های ستاد اربعین حسینی در فراهم شدن تسهیلات و تحقق مطالبات مورد نظر باید مورد توجه قرار گرفته شود.

وی با اشاره به افزایش زائران اربعین حسینی در سال جاری افزود: فراهم شدن زیرساخت‌های خدمات‌رسانی و برقراری امنیت پایدار و توجه به موارد بهداشتی در اولویت باید باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha