۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۷
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85137682
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقاد وزیر دادگستری ترامپ از "دروغ شاخدار" حامیان وی

تهران – ایرنا - وزیر دادگستری دولت ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت که مشابه دانستن نحوه نگهداری اسناد طبقه بندی شده به وسیله ترامپ و دیگر سران آمریکا یک دروغ شاخدار است.

به گزارش ایرنا، حامیان ترامپ پیشتر استدلال کرده بودند که وی نیز مانند باراک اوباما، بیل کلینتون و جو بایدن اسناد طبقه بندی شده را نزد خود نگهداری کرده بود و از این بابت اتهامی متوجه وی نیست.

ویلیام بار گفت که تقاوت آن است که دیگر رئیسان جمهوری با آرشیو ملی همکاری کرده و این اسناد و مدارک را باز گرداندند؛ در حالیکه ترامپ بر خلاف آنها با اتهام ممانعت در اجرای عدالت و تلاش برای حفظ و عدم تحویل سوابق ریاست جمهوری به دولت فدرال مواجه است.

به گفته دادستان کل پیشین آمریکا، دروغ دوم حامیان ترامپ آن است که رئیس جمهوری اختیار تام دارد تا هر سندی را شخصی بداند.

بار گفت: اسناد رسمی اسنادی هستند که در سازمان های دولتی و در اقدام های دولتی تهیه می شود. اسناد شخصی مانند خاطرات و یادداشتها بر خلاف اسناد دولتی توسط رئیس جمهوری تهیه شده و در مراودات دولتی استفاده نمی شوند.

به گفته بار، برخی از اسناد نزد ترامپ، از جمله اسنادی که در خلاصه روزانه اطلاعات سطح بالای وی قرار دارند، را نمی توان شخصی دانست و این خلاصه ها شامل برخی از اطلاعات بسیار حساس کشورند.

وی افزود: گزارش های روزانه تشکیلات اطلاعاتی به ریاست جمهوری، مدارک شخصی ترامپ نیستند.

این مقام ارشد دولت های جمهوریخواه گفت: "حتی اگر نیمی از اتهام های وارد شده ثابت شود، کارش تمام است. کیفرخواست صادر شده بسیار دقیق بوده و فکر آنکه ترامپ در این پرونده قربانی شده باشد، مسخره است. "

وی افزود که ترامپ در گذشته قربانی شده بود و وی نیز از او دفاع کرد ولی این بار قضیه فرق کرده و اتهام های وارد شده بسیار شدیدند.

بار گفت: او در این مورد قربانی نیست و کاملاً اشتباه می کرد که حق نگهداری این اسناد را دارد. این اسناد جزو حساس ترین اسناد کشورند و او اصلاً حق نگهداری آنها را نداشت.

ترامپ عصر ۲۰ خرداد در اولین سخنرانی‌اش پس از صدور کیفرخواست فدرال علیه او، گفت: من هرگز متوقف نخواهم شد.

رئیس جمهور سابق آمریکا که با ۳۷ اتهام مرتبط با نگهداری اسناد محرمانه مواجه است، در اجتماع هواداران خود در شهر کلمبوس ایالت جورجیا، افزود: ما باید در مقابل دموکرات‌های چپ رادیکال و دادستان‌های حزبی قانون‌شکن آنها بایستیم.

رئیس جمهور سابق آمریکا خاطرنشان کرد: حالا چپ مارکسیست (حزب دموکرات آمریکا) بار دیگر از همان وزارت دادگستری فاسد، همان اف‌بی‌آی فاسد، دادستان کل و دادستان‌های منطقه‌ای برای دخالت در انتخابات استفاده می‌کند. دوباره قصد تقلب دارند. آنها فاسد و جنایتکار هستند. آنها باید شکست بخورند و شما باید آنها را شکست دهید.

وی افزود: آنها در حقیقت به دنبال من نیستند، آنها به دنبال شما هستند و من فقط یک مانع هستم که بر سر راه آنها ایستاده‌ام.

ترامپ در ادامه سخنان خود دولت بایدن را متهم کرد که از وزارت دادگستری آمریکا استفاده ابزاری و پلیسی می‌کند و کیفرخواست اخیر را مضحک و بی اساس و از جمله وحشتناک‌ترین سوءاستفاده‌های از قدرت در تاریخ این کشور خواند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha