کاهش مدارس مختلط مناطق روستایی از اولویتهای آموزش و پرورش زنجان است

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: کاهش حداکثری مدارس مختلط دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول مناطق روستایی در سال تحصیلی جدید مورد تأکید و از برنامه‌های اولویت دار این دستگاه است.

علی اسماعیلی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا زنجان افزود: فراهم سازی شرایط تحصیل و تربیت کودکانی که به هر دلیلی از مدرسه و کلاس دور هستند فارغ از اجر معنوی مستتر در آن، تنویر چهره بیرونی و پاکسازی جامعه از جهل است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نرخ پوشش تحصیلی در استان زنجان 99.33 درصد است، اظهار داشت: خوشبختانه آموزش و پرورش استان در حوزه ارتقای نرخ کمی پوشش تحصیلی و شاخص‌های موثر آن رتبه نخست را کسب کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان یادآورشد: تحت پوشش قراردادن همه مناطق محروم با ارسال بسته‌های معتبر کنکور و برگزاری آزمون‌‎های پیشرفت تحصیلی برای برخورداری مناطق محروم از امکانات کیفی آموزشی و موفقیت در کنکور و عملکرد تحصیلی، یکی از مهمترین دستاوردهای معاونت متوسطه ایجاد شاخه تحصیلی کاردانش در دوره متوسطه از جمله اقداماتی است که آموزش و پرورش در راستای فراهم ساختن امکان ادامه تحصیل حتی در مناطق محروم انجام داده است.
اسماعیلی به برنامه‌های این اداره کل در سال جدید تحصیلی هم اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای آرام و امید بخش کاری در حوزه ‎های ستادی و آموزشی‌، کاهش حداکثری مدارس مختلط دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول مناطق روستایی، اجرای گام به گام نظام ۳-۳ در مقطع ابتدایی، ارتقای حداکثری کیفیت خدمات اجرایی و آموزشی با رویکرد توسعه عدالت آموزشی و تربیتی و اجرای دقیق و با کیفیت پروژه مهر ۱۴۰۲ از جمله مواردی است که در سال تحصیلی جدید مورد نظر خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha