۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷
کد خبر: 85137758
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح حمل و نقل عمومی رایگان مشهد در مسیر اجرا است

۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷
کد خبر: 85137758
طرح حمل و نقل عمومی رایگان مشهد در مسیر اجرا است

مشهد- ایرنا- نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طرح حمل و نقل عمومی رایگان در این کلانشهر با رویکرد تخصصی طراحی شده و اکنون در مسیر اجراست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، موسی الرضا حاجی بگلو روز دوشنبه در نطق پیش از دستور هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، افزود: این طرح در شورای شهر در دست بررسی است و اعضای کمیسیون های برنامه بودجه و حمل و نقل و عمران شورای شهر به توافق اولیه برای اجرایی شدن این طرح رسیده اند.

وی اضافه کرد: در مسیر اجرای این طرح ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که به راحتی قابل رفع است، برای خدمت به مردم تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت.

نایب رییس شورای اسلامی مشهد ادامه داد: در مسیر انجام وظیفه، گاهی اقدامات حاصله به حاشیه برده شده و خدمت رسانی به مردم به عنوان اقدامات "پوپولیستی" تعبیر می شود.

حاجی بگلو با بیان اینکه خدمت رسانی به مردم وظیفه است اما تا فعالیتها شدت می گیرد، با نقدهای حاشیه ای ترمز خدمت را می کشند، افزود: به عنوان نمونه برای رفع مشکلات روستاها اقداماتی اجرایی شد اما عده ای در فضای مجازی و رسانه ای مدعی شدند که این اقدامات را به عنوان کارهای تبلیغاتی برای کاندیداتوری مجلس انجام می دهیم.

وی گفت: به عنوان عضو شورای شهر برای خدمت رسانی به مردم از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه ضمن تذکر به موسسه فرهنگی شهرآرا افزود: روزنامه شهرآرا روزنامه ای برای خدمت به مردم باید باشد نه مطالبی در آن چاپ شود که در شئونات شورای انقلابی نباشد.

طرح حمل و نقل عمومی رایگان مشهد در مسیر اجرا است

همکاری مردم در روند انتقال دستگاه حفار قطار شهری ضروری است

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست اظهار کرد: کار انتقال قطعات دستگاه حفار قطار شهری( تی.بی.ام) به صورت شبانه در شهر آغاز شده است.

ایمان فرهمندی افزود: قطعات این دستگاه از لحاظ وزنی و حجم خاص هستند و برای انتقال آنها برخی تابلوهای تبلیغاتی، ترافیکی و پل های عابر پیاده به صورت موقت جمع آوری شده است.

وی خاطر نشان کرد: تا پایان تیرماه نیز به صورت شبانه سایر قطعات منتقل خواهد شد تا پس از مونتاژ، دستگاه آماده حفاری در مسیر غربی خط سه قطار شهری از میدان امام علی (ع) شود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد از شهروندان خواست: در مسیر انتقال این قطعات از توقف خودروها در مسیر کاروان انتقال تجهیزات خودداری کنند تا عملیات انتقال با کمترین مشکل انجام شود.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل‌آباد این شهر، اسفند ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره‌برداری شد.

اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.

عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر، که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد، از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.

عملیات حفاری خط چهارم نیز به طول ۱۷.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه از خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha