هشدار دریایی سطح نارنجی در هرمزگان صادر شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: هشدار سطح نارنجی دریایی و سطح زرد هواشناسی به دلیل تاثیرات غیرمستقیم طوفان حاره‌ای در محدوده خلیج‌فارس و تنگه هرمز در این استان صادر شد.

مهرداد حسن‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاثیرهای غیرمستقیم طوفان حاره‌ای در شرق دریای عمان تا روز جمعه ادامه دارد و از طرفی هم وزش باد شدید شمال غربی در خلیج‌فارس و تنگه هرمز از امروز (دوشنبه) آغاز شده و تا اواخر وقت شنبه ۲۷ خردادماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: این شرایط منجر به تندباد شدید جنوب شرقی در مناطق فراساحلی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع موج دریا تا ۲۵۰ سانتی‌متر در تنگه هرمز، خلیج‌فارس و دریای عمان خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: اختلال در ترددهای دریایی، آسیب جدی به شناورهای متعدد در مناطق فراساحلی شرق دریای عمان، آسیب به فعالیت‌های صیادی در محدوده سواحل استان و اختلال در تردد شناورهای مسافربری در جزایر غربی جمله خطرهای احتمالی این شرایط در استان است.

حسن‌زاده همچنین با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی ابراز کرد: احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق همراه با تگرگ، تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک موقتی، افزایش محسوس دما در شرق هرمزگان از بعد ازظهر دوشنبه ۲۲ خردادماه تا بعد از ظهر جمعه ۲۶ خرداد وجود دارد.

وی افزود: حاجی‌آباد، بشاگرد، بستک، رودان، میناب و ارتفاعات مرکزی و غربی هرمزگان به عنوان منطقه اثر این پدیده پیش بینی شده است که سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی، احتمال آسیب در اثر تندباد لحظه‌ای و افزایش مصرف آب و برق به دلیل تقویت هوای گرم از جمله مخاطره‌های این وضعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha